Zajlik a Formula E idei szezonja, és talán most övezi az eddigi legnagyobb hírverés és lelkesedés. Egyre többen gondolják úgy, hogyha a sorozat ilyen ütemben fejlődik tovább, akár még a Formula 1-et is felülmúlhatja. Nelson Piquet édesapja a Forma 1 egyik legnagyobb alakja volt, a fiának pedig az a célja, hogy ő a Forma E nagy alakja legyen. Egy szezon előtti teszten sikerült vele beszélgetnünk.

nelson piquet jr. autósport forma 1 teszt világbajnok piquet forma e

 

Szóval, Nelson, mit csináltál a szezonzáró óta? Sikerült pihenned vagy próbáltál versenyezni minél többet? Engedték neked?

Jó kérdés.(nevet) Az utóbbi időben nagyon elfoglalt voltam, ralikrosszoztam, és sokat voltam otthon, Brazilíában is. Nem igazán nevezném pihenésnek, inkább szünetnek. A versenyek ugye hétvégén vannak, így hét közben mindig sikerül pár napot kivennem, hogy legyen egy kis időm magamra. Olyat például sose teszek, hogy két héten keresztül nem ülök autóba. Összességében oké volt ez a kis szünet, de én akkor vagyok boldog, amíg versenyezhetek.

Mindig nehéz megmondani, egy előszezoni teszt alapján, de hogy érzed, milyen az autó? Most már volt alkalmad azért tesztelni.

Egyértelműen előreléptünk. Lehet, hogy nem a leggyorsabb autó a mezőnyben, de mindenképpen jobb mint a tavalyi. A lényeg az, hogy tovább dolgozzunk rajta. A legfontosabb az, hogy jó csapatunk legyen, és ez meg van. Persze, ez nem egy egyéves program, hanem hosszú távú. Biztosnak kell lennünk abban, hogy a megfelelő emberekkel vegyük körbe magunk, a megfelelő időben, akik majd a jó döntéseket hozzák meg. Tudjuk, hogy nagyon nehéz lesz ebben a környezetben megépíteni a legjobb autót. Hiszen lássuk be, nem hülye emberek vannak körülöttünk, mindenki nagyon okos, mindenkinek sok pénze van, amit komolyan be is fektetnek, úgyhogy nem egyik napról a másikra leszel csak úgy a semmiből a legjobb. Időbe fog telni ez biztos vagyok. De ha sikerül azokat a dolgokat amiket mondtam összehoznunk, akkor biztos vagyok benne, hogy sikeresek lehetünk.

Mi a véleményed az új első szárnyakról? Hogy érzed, van valami aerodinamikai szerepe, előnye, vagy teljesen csak az esztétikáról szól?

Nehezebb, sokkal drágább, és sokkal kevésbe jó aerodinamikailag mint a tavalyi. Szóval számomra igazából, semmire sem jó.

Az autók megváltozásával idén, és a jövőbeli változásokkal, meg kell kérdeznem, hogy van e valami amin változtatnál az autóval, a szabályokkal, a Formula E-vel kapcsolatban, hogy minél izgalmasabb legyen?

Nem igazán. Szerintem a jelenlegi irány jó. A pályák is jók, az autók versenyképesek, az egész nagyon izgalmas. Az egész jó, úgy ahogy van. Ha minden így halad, a jövő nagy sorozata lehet a Formula E.

A Formula E nem csak használja az elektromos technikát hanem, hajtja a fejlesztéseket is előre, mind a versenypályán, mind azon kívül. Az egyik legnagyobb célja pedig az, hogy népszerűsítse is az emberek közt. Emlékszel arra, amikor először vezettél elektromos autót, mi volt a véleményed róla?

Azt hiszem egy Tesla volt talán az első, de lehet, hogy Prius. A véleményem az volt, hogy más. Az utcai autók, utcai autók, akármi is hajtja őket. Rendben volt. A legnagyobb különbség az, hogy nem kell a motort hallgatni, amikor versenyzel, és koncentrálsz. Ez az egyetlen dolog, ami más amikor először versenyzel. A többi egyébként ugyanaz, mind az utcai, mind a versenyautókban.

nelson piquet jr. autósport forma 1 teszt világbajnok piquet forma enelson piquet jr. autósport forma 1 teszt világbajnok piquet forma e

Ha megnézzük az idei szezont, a versenynaptár nagyon megváltozott. Bekerült Montreal, New Yorkban lesz a szezonzáró, de visszakerült Monaco, és Marrakesh is. Elég érdekes célpontok! Van valami olyan verseny amit különösen vársz?

Mindegyiket várom. Úgy értem, jól akarok teljesíteni, és szeretném ha megtudnánk ismételni a tavalyi teljesítményeinket. Persze a hazai versenyt nyilván nagyon várom, Monacót. Jó lenne ha itt tudnék nyerni, utána pedig az általam szeretett klubokban partizni(nevet). A Hong Kongi futam pedig nagyon fontos lesz számunkra, a kínai piac miatt. De ezt leszámítva, minél jobban kell teljesítenünk, tök mindegy milyen helyszínen.

Voltak pletykák arról, hogy a Formula E ellátogat Brazíliába, de még nem sikerült megállapodásra jutni. Szerinted egy olyan széria mint a Formula E, elfogadott, szeretett lenne egy olyan országban mint a Brazília? Ahol azért lássuk be, nem kicsi a motorsport történelme. Szerinted melyik városban lenne a legalkalmasabb versenyt rendezni?

Nem tudom. Én csak egy pilóta vagyok, nem promóter. Ha a Formula E versenyt akar Brazíliában, akkor úgy is összehozzák.

Sokan kritizálják a FanBoostot. Azt mondják, hogy ez egy rossz dolog, és a sport vicce. Mások viszont kifejezetten szeretik, és azt mondják, hozzá ad a sporthoz. Te mit gondolsz erről?

Leginkább annyi, hogy oké. Úgy értem, sok csapat okosan csinálja a dolgokat. Hogy őszinte legyek, szerintem annyi más problémánk van, hogy a FanBoost a legkisebb most közülük, ami érdekel. Szerintem egyébként egy olyan móka, ami kicsit berántja a rajongókat, és közelebb hozza őket a sporthoz. Jó dolog, mert azért nem csak verseny sorozat vagyunk, hanem azért egy szórakoztató műsor is. Ha ez kell, hogy egyre népszerűbbek legyünk, akkor ezt be kell vállalnunk.

Végül pedig, mi a célod ebben az idényben? Újra sokat fogunk a dobogón látni?

A cél az, hogy jobbak legyünk. Ha a dobogón, akkor az jó, ha nyerünk akkor az pedig kiváló. A legfőbb az, hogy sokkal eredményesebbek legyünk idén és annyi pontot szerezzünk, amennyit csak tudunk. Meglátjuk mi lesz, egyelőre még nehéz megmondani.