autósport austin cidric nascar 24h karrier verseny technikai sport

Tehetség, pénz, kapcsolatok. Egy olyan háromszög, amely legjobban behatárolja az autóversenyzők világát. Egyik elem sem hiányozhat, ha valaki sikeres akar lenni ezen a pályán. Austin Cindric fiatal és előtte a jövő. Családi kapcsolatainak hála az egyik összetevő megvan neki. Tehetség is szorult a fiúba, hiszen az alább olvasható interjúban több szemrevaló eredmény is feltűnik a minössze 18 éves ifjonctól.

 

Debütálás a Rolex 24-en

Ezen a hétvégén a 18 éves főiskolás Austin Cindric az iskolapad helyett egy versenyautóba ült. Megejti ugyanis a debütálását a világ egyik leghíresebb 24 órás versenyén, a Daytona International Speedwayen rendezett Rolex 24-en. A neves alkalom a 3GT Racing csapatával lesz teljes, hiszen az ő színeikben indul a Brad Keselowski által is pártfogolt ifjú tehetség.

„Nagyszerű móka lesz.” –árulta el Cindric. „Teljesen új az autónk. Nem indultam sem a sorozatban, sem egyetlen futamon. Minden álmom az, hogy teljesítsük a 24 órásat. A többi élmény, ami ezzel gyűlik csak hab lesz a tortán.”

„Azért is várom annyra a versenyt, mert szeretnék maradandót alkotni az autósport világában. A 3GT csapata adott számomra egy meg nem ismétlődő esélyt azzal, hogy versenyezhetek ezzel a csodás Lexusszal és ezekkel a srácokkal gyűjthetek tapasztalatot. De azt se feledjük, hogy kitűnőek a versenyzőtársaim. Jack Hawksworth, Sage Karam, Scott Pruett és Dominik Farnbacher. Mindannyian villámgyors versenyzők. E mellett ezek az emberek hemzsegnek a különböző szituációs tapasztalatokból, amikkel én még nem rendelkezem. Mindig tudják, mit hogyan kell csinálni és ez nagy előny. Szóval várom a közös munkát velük.”

2015-ben, amikor még csupán 16 éves volt, Cindric a legfiatalabb versenyző lett, aki IMSA futamot tudott nyerni. Elsőként látta meg a kockás zászlót a Continental Tire SportsCar Challengeben, méghozzá a kanadai fordulóban a Tire Motorsport Parkban. Ezen kívül még gyűjtött dobogós helyezéseket is a Global Rallycross bajnokságban, valamint a Pirelli World Challenge-en.

autósport austin cidric nascar 24h karrier verseny technikai sport

A nagy váltás

Cindric kategóriát váltott és a stock car-ok világába csöppent. Az ARCA versenyeken Iowa-ban és a Kentucky Speedwayen mozgolódott sokat. A 2015-ös iowa-i bemutatkozásán mindjárt a 4.helyre kvalifikálta saját magát és ebben a pozícióban is ért be. Még ebben az évben meghallgatáson vett részt a Camping World Truck Series-ben. Nem is akárkinek az érdeklődését keltette fel a kiváló eredményeivel. Brad Keselowski neve ismerősen csenghet a NASCAR kedvelők körében. A fantasztikus versenyző felfigyelt Cindric tehetségére. Martinsville-ben Cindric 25.lett élete első versenyén. A második Truck futamán 11 pozíciót javítva 14. lett a Phoenix International Racewayen.

Az elmúlt szezonban 4 versenyen vett részt a Truck szériában és további kettő K&N Pro Series eseményen láthattuk. Utóbbi kettő kivételesen jóra sikeredett számára, hiszen mindkettőt megnyerte. De ha már nyer, azt stílusosan teszi. Az első rajtkockából húzta be mindkét versenyt, először a Virginia International Racewayen, majd utóbb a sokak által ismert Watkins Glen International pályán. Az ARCA sorozatban is remekelt az ifjú titán, a Kentuckyban rendezett ovál megmérettetés az ő győzelmével zárult. Azokon a futamokon az ARCA-ban, ahol rajthoz állt, az átlagos helyezése egészen elképesztő 2.8-ra jön ki. Tehát átlagban a 2. és 3.helyen végzett hozzávetőlegesen.

Doug Randolph csapatvezető a NASCAR Camping World Truck Seriesben Cindric főnöke lesz a 19-es autónál. A BKR csapat tehát egy nagyon fiatal és tapasztalattal alig rendelkező versenyzőt és egy tapasztalt öreg rókát indít.

„A legnagyobb ebben az egészben az, hogy van körülöttem végre egy csapat, akik végig kísérnek az egész szezonon. Felelősséggel tartozom irányukba és mindent megteszek majd, hogy a munkájuk ne legyen hiábavaló. Mert eddig ugye az volt a helyzet, hogy egy-egy versenyre ugrottam be és ilyenkor nincs idő összeszokni, egyből az eredményt kell produkálni. Ez lesz az első ilyen jellegű teljes szezonom. Ugyan azok az emberek, ugyan azok az elvárások egész szezonban és ezeket az elvárásokat fel kell építenünk az év során lépcsőről lépcsőre. Egyre magasabbra mászni, nagyobb célokat kitűzni, de egyelőre kis lépésekben kell haladnunk.”

A kiegyensúlyozottság

A Truck széria lehetővé teszi Cindric számára, hogy másik ágazatokat is kipróbáljon. Ha van kedve persze. 23 esemény van a versenynaptárban, de csupán 5 alkalommal versenyeznek az első 4 hónapban.

„Szeretnék magamból kihozni annyit, amennyit csak lehetséges. A Truck szezon nagyon csábító. A naptárat elnézve azonban van időm másik eseményekre is kilátogatni és versenyezni. Szeretném folytatni az együttműködést a 3GT csapattal és részt venni minden lehetséges IMSA hosszútávú versenyen a Lexusszal.”

„Szeretnék kihozni magamból mindent és megragadni az összes lehetséges kapaszkodót. Még mindig építem a karrierem. Van jó pár kapcsolatom az autóversenyzés világában, de ezeket ápolnom kell. A Truck szezon lesz a fő irányvonal idén. Erre fogok a legjobban odafigyelni. De minél több lehetőségem lesz vezetni máshol, annál jobb!”

Habár Cindric májusban fog lediplomázni, szeretne közel maradni a tűzhöz. Elmondása szerint a tanulmányai folytatására lesz még lehetősége, de ez a versenyzésről nem biztos, hogy elmondható már. Addig kell ütni a vasat amíg meleg. Cindric számára pedig most van itt az alkalom, hogy üldözze az álmait. A harmadik generációs versenyzőpalánta, aki a Penske csapat fejének fia, az Indianapolis 500 egy hosszútávú cél és álom.

„Az Indy 500 a legnagyobb verseny a világon. Amióta az eszemet tudom, mindig kint vagyok a futamokon és hogyha lehetőségem nyílna arra, hogy versenyezzek is rajta, kérdés nélkül elfogadnám. A legmenőbb versenyek egyike. A családom történelméhez is hozzátartozik, így számomra kiemelt helyet foglal el a szívemben. Ha lenne lehetőségem, már indultam is volna rajta!”

 

 

 

A motorsport.com cikke alapján