Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A kis Schumi? Egy az egyben, mint az apja!

A korábbi F1-es versenyző Timo Glock szerint megdöbbentő a hasonlóság a Formula–4-ben vitézkedő Mick Schumacher és legendás édesapja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher között. A német szerint a kis Schumi jó úton jár.

Pole pozíció, domináns győzelem és szárnyalás az esőben – mintha csak Michael Schumachert láttuk volna legszebb napjain.

Ez a teljesítmény azonban a hétszeres F1-es világbajnok fia, Mick nevéhez fűződik, aki a hétvégén a német Formula–4 lausitzringi versenyein villantott meg ismét valamit kivételes tehetségéből, mindemellett pedig a korábbi F1-es pilóta, Timo Glock sem ment el szó nélkül. Az F4-esek a DTM betétprogramjaként versenyeztek a német pályán, így a pilóta végig nyomon követte a 17 éves Mick szereplését, és elmondta, nagyon tetszett neki, amit látott.

„Látszik rajta, hogy sokat fejlődött – mondta Glock a speedweek.com-nak. – A személyisége sokkal letisztultabb, beleszokott a versenyzésbe, és már jobban érzi, mi hogy működik ebben a világban. Fantasztikusan stabil és kiegyensúlyozott a volán mögött, remélem, hogy erre tud majd építeni a jövőben is.” Glock egyébként már gokartos kora óta figyelemmel kíséri a kis Schumi pályafutását, és elmondta, már akkor elképesztő hasonlóságot látott apa és fia között: „Ahogy beült a gokartba, egy az egyben Michaelre emlékeztetett. Azt gondoltam magamban, ’ha most piros sisakot húz a fejére, akkor tényleg Michael az’. Megdöbbentő volt.”

A fiatal pilótát a csaláld egyébként pályafutása elején még nagyon óvta a nyilvánosságtól és a legendás apjával való összehasonlításoktól, így korábban édesanyja nevén, Mick Betschként szerepelt. Ám amióta tavaly fellépett az F4-be, hiába is próbálnák elzárni a külvilágtól, így nagyobb szabadságot engednek neki.

Glock szerint ez a helyes irány, ám reméli, jól csengő neve ellenére sem kapkodja majd el a kategóriaváltásokat, és szépen végigjárja a szamárlétrát: „Hagyni kell, hadd fejlődjön a saját ütemében, nem szabad máris az F1-ről beszélni. Jó, hogy még egy évet maradt az F4-ben, következő lépésként pedig jöhet az F3. Az út nehéz, de megvannak a megfelelő képességei. Azt javaslom neki, hogy maradjon ugyanolyan laza, mint eddig, és csak haladjon előre.”

Mick Schumacher 2016-ban párhuzamosan versenyez a német és az olasz F4-ben, és három-három győzelmet aratva jelenleg mindkét bajnokságban az összetett második helyén áll.

0 Tovább

Ha a baba jön, a világbajnok megy

Van, ami még a győzelemnél is fontosabb a háromszoros ralivilágbajnok Sébastien Ogier-nek, aki kijelentette, ha a hétvégi Szardínia-rali közben születik meg első gyermeke, csapot-papot otthagyva rohan feleségéhez.

Mobiltelefon feltöltve, magángép a kifutón, müncheni kórház értesítve.

Nem épp szokványos lista ez a teendőkkel kapcsolatban egy vb-futam előtt Sébastien Ogier számára, ám a háromszoros világbajnokot ezúttal a versenyzésnél is sokkal jobban izgatja valami: méghozzá első gyermeke születése. A francia klasszis márpedig leszögezte, ha szülés a hétvégi Szardínia-rali közben indul meg, abban a pillanatban rohan feleségéhez, a német Andrea Kaiserhez. Bár ezzel azt is kockáztatja, hogy adott esetben 28 pontot ajándékoz vb-ellenfeleinek, Ogier mérlegelt, és ez sem tántorította el élete egyik legfontosabb pillanatától.

„Már megosztottam a tervem a csapattal – mondta az Autosportnak. – A magángép várni fog, és ha jön a hívás, azonnal indulok. Erről biztosan nem fogok lemaradni! Feleségemet elvileg a rali utáni időpontra írták ki, ám sosem lehet tudni. A csapat pontosan tudja, milyen sokat jelent ez nekem, és megértették a helyzetem – sokan közülük már átéltek hasonlót. Ez ugyanaz, amit Andy Murray csinált az Australian Open idején.”

Az eltökélt franciát valószínűleg erőszakkal sem lehetne visszatartani, ezért a Volkswagen csapatfőnöke, Jost Capito is belenyugodott a döntésbe: „Természetesen megértjük a helyzetét. Ha minden jól alakul, akkor nem is lesz rá szükség, hogy eljöjjön Olaszországból, de ha úgy adódik, hogy a feleségének szüksége lesz rá, ott a helye!"

Ogier akcióját persze elsősorban az teszi lehetővé, hogy eddigi formáját tekintve újabb vb-címe csupán formalitás: a francia öt verseny után 47 pontos előnnyel vezet a tabellán volkswagenes márkatársa, Andreas Mikkelsen előtt, ezért valószínűleg egy verseny kihagyásával is simán megvédheti bajnoki trófejátá.

0 Tovább

A tragédia mögött – nem technikai hiba okozta Salom halálát

A hétvégi Katalán Nagydíjon halálos balesetet szenvedő Luis Salom bukását nem motorja műszaki hibája okozta – áll a SAG Team hétfőn kiadott közleményében. A csapat elemzése szerint a pálya egyenetlensége miatt szűnt meg a tapadás.

Sokkolta a motorsport világát, hogy Luis Salom halálos balesetet szenvedett, amikor a Moto2-es géposztály Katalán Nagydíjának pénteki, második edzésén elvesztette uralmát motorja felett, és nagy sebességgel vágódott a gumifalnak.

Bár a tragédia után egyesek felvetették a műszaki hiba lehetőségét, a versenyző csapata, a SAG Team hétfőn részletes közleményben ismertette, hogy a telemetriai adatok alapján kizárható a technikai probléma. Az istálló azzal magyarázza a bukást, hogy Salom a 11-es kanyarból túl lassan gyorsított ki, a 12-esben pedig a szokásosnál később kezdett fékezni. Ez azért lényeges, mert azon a szakaszon a pálya egyenetlensége miatt a versenyzők már hamarabb felengedik a féket, a spanyol keze viszont végig a fékkaron maradt.

„Ebben a körben Luis 6 km/órával lassabban érkezett a fékezési ponthoz, mint a leggyorsabb körében – áll a SAG Team közleményében. – Az alacsonyabb sebesség miatt Luis kilenc méterrel később fékezett, hogy megfelelő sebességet érjen el a 12-es kanyarban. A kanyarbejáratnál azonban van egy bukkanó, amelyről minden versenyző tud. Az elnyújtott féktáv azt jelentette, hogy Luis az aszfalt egyenetlen szakaszán is fékezett, ellentétben korábbi köreivel, amikor már felengedte a féket. A tempója túl nagy erőhatást fejtett ki az első gumikra, a bukkanó miatt pedig tapadást is vesztett. Ez vezetett a tragikus balesethez.”

Az elemzésben részt vett a csapatmenedzser, valamint Salom főszerelője, menedzsere és csapattársa is, és hangsúlyozták, kérés esetén bárkinek megmutatják a telemetria adatait.

0 Tovább

A rali-vb közelebb Magyarországhoz, mint gondolnánk?

Akár már a következő szezonban elérhető közelgésbe kerülhet hozzánk a rali-vb mezőnye, a 2017-es versenyrendezésre ugyanis 13 új helyszín jelentkezett – köztük déli szomszédunk, Horvátország. A terjeszkedés régi célja az FIA elnökének, Jean Todtnak.

WRC-futam Budapesttől néhány száz kilométerre? Nem hangzik rosszul, és jelenleg úgy tűnik, mindez nem is elképzelhetetlen!

A brit Autosport értesülései szerint ugyanis az FIA azt tervezi, hogy alaposan felforgatja az eddigi versenynaptárat, és új, valamint visszatérő országoknak is lehetőséget ad a rendezésre. Eddig 13 ilyen jelentkezőről tudni: Abu-Dzabi, Észak-Írország, Oroszország, Törökország, Új-Zéland, Malajzia, Dél-Korea, Japán, Jordánia, Kanada, Chile, India és ami számunkra a legérdekesebb, Horvátország. Déli szomszédainknak ugyanakkor nagyon nehéz dolguk lesz, ha be akarják verekedni magukat a versenynaptárba, hiszen az FIA épp azt szeretné, ha több Európán kívüli helyszínen rendeznének futamokat, ráadásul a dúsgazdag riválisok biztosan nem sajnálják majd a pénzt sem a szervezésre, sem a lobbira. „Ez egy világbajnoki sorozat, a versenynaptárnak pedig ezt is kell tükröznie” – mondta korábban Jean Todt, az FIA elnöke, aki nincs megelégedve azzal, hogy a 14 versenyből tízet Európában rendeznek. A szövetség raliigazgatója, Jarmo Mahonen ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy a naptár kibővítésére nincs lehetőség: „Megígértük a gyártóknak, hogy 14-nél nem rendezünk több ralit egy idényben, tehát nem járható út simán csak új helyszínekkel kiegészíteni a listát. Ugyanakkor az is világos, hogy cselekednünk kell, mert ha nem teszünk semmit, nem is változik semmi.”

Ami biztos, hogy nagy csata lesz a helyszínek között a rendezésért, és a közel-keleti országok egymást túllicitálva próbálják majd magukhoz édesgetni a WRC-t, ám ki tudja, lehet, hogy a vérfrissítés jegyében a horvátok is lehetőséget kapnak. A magyar ralirajongók pedig ennél aligha kaphatnának jobb hírt.

0 Tovább

Újabb Habsburg száguld a trón felé

Az utolsó magyar király, IV. Károly dédunokája, az osztrák színekben versenyző Habsburg Ferdinánd egyre jobb eredményekkel kelt feltűnést az autósport világában, melynek újabb ékes példája volt a Formula Renault 2.0-ban szerzett monacói pole és dobogó.

Jól csengő név, királyi vérvonal, ösztönös tehetség.

Ha csupán ezeket nézzük, Habsburg Ferdinánd útja szinte ki van kövezve a trónig, ám míg elődei különböző országokat és birodalmakat, ő az autósportot határozhatja meg a jövőben. A 18 éves királyi sarj legutóbb az európai Formula Renault 2.0 sorozatban villant meg, ahol pole pozíciót és dobogót szerezve bebizonyította, hogy erős mezőnyben is képes helyt állni.

Pedig az osztrák viszonylag későn, csupán 14 évesen kezdett gokartozni, mentora, a korábbi F1-es Alex Wurz segítségével azonban hamar belerázódott a versenyzés világába. Eleinte a hazai bajnokságokban ért el sikereket, majd külföldön – többek között Magyarországon – is elkezdte nyerni a versenyeket. Miután 2013-ban megnyerte a magyar, valamint az alsó-ausztriai bajnokságot, illetve második helyen végzett a közép-európai bajnokságban, a következő évben átnyergelt a formulaautók világába. Ekkor a Formula Renault 1.6 NEC-ben bontogatta szárnyait, a következő szezonban pedig már a Toyota Racing Seriesben, ahol két dobogót is szerzett. Ezzel egyidőben a Formula Renault 2.0 különböző kategóriáinak egy-egy versenyén is feltűnt, hogy idén már teljes szezont fusson a sorozat európai mezőnyében.

2016-ban háromfrontos küzdelmet vív az ifjú Habsburg, hiszen ezen kívül az Euroformula Openben és a Toyota Racing Seriesben is versenyez, és máris minden kategóriában dobogós helyezésekkel büszkélkedhet. Ezek közül persze kiemelkedik a Formula Renault 2.0-ban szerzett monacói pódium, mely után feldobva nyilatkozott. „Nagyszerű érzés dobogón állni a Monacói Nagydíj hétvégéjén – idézte a pilótát hivatalos honlapja. – Izgatottan várom, mit tartogat számomra  a szezon hátralevő része. Hatalmas köszönettel tartozom a csapatomnak és a családomnak a támogatásért. Remélem, hamarosan visszatérhetek majd ide, és a dobogó legfelső fokára is felállhatok majd!”

0 Tovább

motorsport

blogavatar

Minden, ami motorsport!

Utolsó kommentek