A hétvégi Katalán Nagydíjon halálos balesetet szenvedő Luis Salom bukását nem motorja műszaki hibája okozta – áll a SAG Team hétfőn kiadott közleményében. A csapat elemzése szerint a pálya egyenetlensége miatt szűnt meg a tapadás.

Sokkolta a motorsport világát, hogy Luis Salom halálos balesetet szenvedett, amikor a Moto2-es géposztály Katalán Nagydíjának pénteki, második edzésén elvesztette uralmát motorja felett, és nagy sebességgel vágódott a gumifalnak.

Bár a tragédia után egyesek felvetették a műszaki hiba lehetőségét, a versenyző csapata, a SAG Team hétfőn részletes közleményben ismertette, hogy a telemetriai adatok alapján kizárható a technikai probléma. Az istálló azzal magyarázza a bukást, hogy Salom a 11-es kanyarból túl lassan gyorsított ki, a 12-esben pedig a szokásosnál később kezdett fékezni. Ez azért lényeges, mert azon a szakaszon a pálya egyenetlensége miatt a versenyzők már hamarabb felengedik a féket, a spanyol keze viszont végig a fékkaron maradt.

„Ebben a körben Luis 6 km/órával lassabban érkezett a fékezési ponthoz, mint a leggyorsabb körében – áll a SAG Team közleményében. – Az alacsonyabb sebesség miatt Luis kilenc méterrel később fékezett, hogy megfelelő sebességet érjen el a 12-es kanyarban. A kanyarbejáratnál azonban van egy bukkanó, amelyről minden versenyző tud. Az elnyújtott féktáv azt jelentette, hogy Luis az aszfalt egyenetlen szakaszán is fékezett, ellentétben korábbi köreivel, amikor már felengedte a féket. A tempója túl nagy erőhatást fejtett ki az első gumikra, a bukkanó miatt pedig tapadást is vesztett. Ez vezetett a tragikus balesethez.”

Az elemzésben részt vett a csapatmenedzser, valamint Salom főszerelője, menedzsere és csapattársa is, és hangsúlyozták, kérés esetén bárkinek megmutatják a telemetria adatait.