Érdekes nyilatkozatot adott az Autosportnak a Volskwagen igazgatója, Bernhard Gobmeier, aki szerint a Moto GP fényévekkel jobb a Formula-1-nél, ezért sem tervezik, hogy beszálljanak a száguldó cirkuszba.

 

Miközben az F1 új tulajdonosi cége, a Liberty és a főnökök, élen Chase Carey-vel és Ross Brawnnal egyenlőbben szeretnék elosztani a javakat a jelenlegi Concorde-szerződés 2020-as lejárta után, a Force India arra kérte a céget, hogy a költségeket mérsékelje, mert az idei tíz F1-es csapat egymilliárd fontnál is többet költ szezononként.

A Volskwagen-csoportról sokszor mondták, hogy a hozzá tartozó Audival lép majd be az F1-be, de ennek egyelőre semmi jele, miközben az ugyancsak a portfolóiójába tartozó Porsche a Formula-E-ben versenyez.

A VW-igazgató szerint mindez aligha változik a jövőben, merthogy az F1 szerinte fenntarthatatlan pályán mozog.

"Egyszerűen túl drága - a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren négyesén kívül mindenkinek anyagi gondjai vannak - nyilatkozta Gobmeier.

- A Mercedesnél több mint 1500-an dolgoznak az F1-es projekten, és akkor a beszállítókat még nem is vettük figyelembe, úgyhogy szinte biztos, hogy több mint kétezren ügyködnek kettő darab autón. Gondoljunk bele, milyen drága a munkaerő Angliában és mennyibe kerülnek az alkatrészek!

Az F1-ben elszakadtak a költségek, miközben a szponzor- és nézőszám is csökken. A dohányvállalatok például már eltűntek és a kis támogatók is tünedeznek. Eközben a költségek csak nőnek, úgyhogy valami nem stimmel.

Ráadásul például a Moto GP a látványosságokat tekintve fényévekkel jobb az F1-nél, még az összevetés is értelmetlen.

A Ducati például a mi márkánk, és sokkal jobb támogató szerződéseket tudunk kötni, mint a Porschéval, a Bentleyvel, az Audival... A Ducati reklámértéke a Ferrariéhoz mérhető! Megmozgatják a sajtót, jól dolgoznak a vendéglátásban, a körítő programokat tekintve, mindenhogy. Az autósok mindebben kevésbé jók."