A korábban a Forma-1-ben is versenyző Max Chilton nem kockáztatja tovább testi épségét, ezért úgy döntött, a május végi Indy 500-as viadalt követően már nem indul idén oválpályákon az IndyCarban.

 

Noha a biztonsági normák az IndyCarban is folyamatosan javulnak, az oválpályákon manapság is rendre szemtanúi lehetünk hatalmas baleseteknek az óriási tempó és a falak közelsége miatt.

Az elmúlt években Sebastien Bourdais és Robert Wickens is súlyos sérüléseket szenvedett az oválon, ezért a korábban az F1-ben is versenyző Max Chilton úgy döntött, nem kísérti tovább a sorsot.

Bár a 2016 óta az IndyCarban szereplő brit pilóta virágnyelven fogalmazott az okokról, amikor bejelentette, hogy nem indul több oválpályán tartott versenyen, kiolvasható szavaiból, hogy egyszerűen túl veszélyesnek tartja a féktelen száguldást.

„Köszönöm a szponzoromnak, a Gallaghernek, hogy elfogadta a döntésemet, mely értelmében idén már nem versenyzek többet oválpályákon. A kockázatmenedzsment központi szerepet játszik abban, ahogy élem az életem.”

„Izgatott és elégedett vagyok az IndyCar biztonsági törekvéseivel kapcsolatban, és úgy vélem, a 2020-ban bevezetendő szélvédő pajzs a legfejlettebb technológiát képviseli majd a fejvédelmet illetően. Most az a célom, hogy a többi pályán a maximumot hozzam ki lehetőségeimből.”

Chilton a hátralevő négy oválpályán tartott versenyt tehát kihagyja Texasban, Iowában, Gateway és Poconóban, egyelőre azonban csak az biztos, hogy az első alkalommal Conor Daly helyettesíti majd, aki a GP3-as sorozatban már szerepelt a Carlin színeiben.