A Honda mindig is büszkén hangoztatta, hogy a Civic Type R gyakorlatilag egy utcai közlekedésre is alkalmas versenyautó, melyet a WTCC-ben száguldó kocsi alapjaira építettek.
A japánok azonban mindezt tettekkel is szerették volna bebizonyítani, és felbuzdulva a tényen, hogy 2014-ben a tesztek során már megdöntötték a körrekordot az elsőkerék-meghajtású autók között a Nürburgring-Nordschleifén, idén további öt kultikus helyszínen hajtottak rá a legjobb időre: Silverstone-ban, Spa-Francorchampes-ban, Monzában, Estorilban és a Hungaroringen.
Nyilvánvaló azonban, hogy a körrekordhoz nem csak gyors autóra, hanem gyors pilótákra is szükség van, ezért a rekorddöntési kísérlethez profi autóversenyzőket kértek fel: Matt Nealt, Bruno Coreiát, Rob Huffot, valamint Michelisz Norbertet. A magyar pilóta Monzában és értelemszerűen a Hungaroringen száguldott, és csakúgy mint kollégái, neki is sikerült új rekordot felállítania a Civic Type R-rel – a mogyoródi pályán például közel 13 másodperccel futott jobb időt a korábbi etalonnál.
Bár Michelisz a menet előtt elismerte, hogy az elvárások miatt nehezedik rá némi nyomás, végül újfent bizonyította kivételes képességeit, és lazán sikerült neki a rekorddöntés.
A Civic Type R új körrekordjai az elsőkerekes autók között:
Silverstone 2:31.85
Spa-Francorchamps 2:56.91
Monza 2:15.16
Estoril 2:04.08
Hungaroring 2:10.85
Utolsó kommentek