Bár közös F1-es éveik során nem sűrűn csaptak össze, Fernando Alonso és Ralf Schumacher most a média nyilvánossága előtt vív szópárbajt a spanyol versenyző gokartpályáján megrendezett CIK-FIA Európa-bajnokság kapcsán.

 

 Noha Ralf Schumacher már tíz éve nem tagja a Forma-1-es mezőnynek, mégis sikerült csatába bonyolódnia Fernando Alonsóval – igaz, nem a pályán, csupán a szavak szintjén.

A kettejük közti szürreális konfliktust az váltotta ki, hogy a hétvégén Alonso spanyolországi gokartpályáján rendezték meg a CIK-FIA Európa-bajnokságot, amivel az eseményen saját csapatával résztvevő Ralf Schumacher nem értett egyet. A német már a helyszín kijelölésekor nehezményezte, miért épp ezen a pályán rendezik a rangos eseményt, és a bajnokság után nyilvánosan is kritizálta a szerinte nem megfelelő létesítményt.

„Nagyon csalódott vagyok a verseny miatt, mert igen szokatlan helyzettel szembesültünk. Amióta csak benne vagyok a gokartos körforgásban, most először érzem azt, hogy a versenyzésre teljesen alkalmatlan pályán kell helytállnunk. Ne értsenek félre, de már a januári háromnapos teszt után is próbáltam elmagyarázni, hogy a pálya kialakítása nincs a CIK vagy az FIA által megkövetelt szinten.”

„Mégis itt vagyunk, és létesítmény hibái miatt akkora az anyagi kár a gokartjainkban, hogy azt elképzelni sem lehet. Ez a verseny egy vagyonba fog kerülni a résztvevőknek, mert olyanok jelölték ki a helyszínt, akik nem ismerik a gokartosok igényeit. Mindezek tetejébe még a versenyzők testi épségét is veszélyeztetjük, ami egészen hihetetlen.”

A gokartos létesítményét ért súlyos kritika után persze Alonso nem is maradt adós a válasszal, aki már a hétvégén kioktatta korábbi versenyzőtársát.

„Először is azt gondolom, hogy Ralf nagyon szeretne már egy kis nyilvánosságot. Olyan rég volt már az újságok címlapján, hogy ilyen történetekből szeretne profitálni. Ami a pályát illeti, itt rendezzük az asztúriai bajnokságot, a spanyol bajnokságot, most pedig az Európa-bajnokságot, vagyis minden tökéletesen megfelel az FIA és a CIK homologizációs előírásainak. Ők pontosan megmondják, milyen térközökre, bukóterekre és rázókövekre van szükség, milyen kanyarsebességeket lehet elérni.”

„Mi ezek alapján építettük meg a pályát, ahol több mint kétszáz versenyző részvételével ezúttal is fantasztikus eseményt rendeztünk. Láttam, hogy Ralf amiatt panaszkodott, hogy tönkrement néhány láncuk, kerekük és tengelyük, szóval szólnia kéne a versenyzőinek, hogy az aszfalton vezessenek. Ez lenne a legfontosabb, mert az összes többi csapatnak megfelelt a pálya… Persze ne felejtsük el, hogy Ralfnak is van egy gokartos létesítménye Németországban, és azt szerette volna, ha ott rendezik az Európa-bajnokságot – az FIA viszont valószínűleg azt nem tartotta megfelelőnek.”