Ha csak feleolyan gyors, mint szép, a Citroen máris kezdheti behűteni a pezsgőt a 2017-es rali-vb (WRC) előtt, a francia gyártó céljai azonban a múltbeli sikerek ellenére is szerények. Jövőre még nem a világbajnoki címre törnek.
Gyönyörű autóval vág neki a Citoren a 2017-es WRC-évadnak, és bár a francia márka még a túraauró-vb-t (WTCC) is elhagyta, hogy teljes egészében a ralis projektre koncentráljon, egyelőre nem számoln a bajnoki címmel.
A Citroen hat év után épített vadonatúj autót, és a C3 WRC-re máris nagy nyomás nehezedik, hiszen a rajongók legalább akkora sikereket várnak tőle mint a bajnoki elődöktől. A csapatot irányító Yves Matton azonban igyekezett lehűteni a kedélyeket:
„2017-ben az a célunk, hogy átlagos körülmények közepette nyerjünk ralikat. Ahogy olvasgatok a bejegyzések közt, sokan arra számítanak, hogy a C3 WRC kapásból gyors lesz, ezért nagy nyomás nehezedik ránk. De a csapat valószínűleg még nem rázódott vissza annyira, ezért időre lesz szükségünk. 2018-ban szeretnénk legalább az egyik vb-címet elhódítani.”
Az új autóval mindenesetre több ezer kilométert teszteltek, és a 2017-es nagy szabású szabályváltozásoknak köszönhetően akár azonnal felvehetik a versenyt az élmezőnnyel. Mivel a Volkswagen kiszállt, a gyári csapatok közül bárki felérhet a csúcsra. Matton azonban elárulta, nagyon iparkodniuk kellett a C3 WRC megalkotásakor:
„A fejlesztési ütemünk kompaktabb volt, mint korábban bármikor. Még a meglévő tapasztalatunk és tudásunk birtokában sem engedhettük meg magunknak, hogy vesztegessük az időt. Szakértelmünknek köszönhetjük, hogy különösebb problémák nélkül sikerült letudnunk a kezdeti teszteket, anélkül biztosan nem tudtuk volna tartani az ütemtervet.”
Az új szezonban a Citroent Kris Meeke, Craig Breen, Stéphane Lefebvre és Khalid Al Qassimi vezeti.
Utolsó kommentek