Az elharapózó költségek miatt a rali-vb képviselői egyre jobban odafigyelnek, miként szorítják vissza a költekezést a Forma-1-ben, és a WRC a jövőben néhány módszert át is vehet a másik csúcskategóriától.
A motorsport egészében, így a WRC-ben is egyre látványosabb probléma a szükséges költségvetés előteremtése, így a rali-vb-n is szeretnék visszafogni a mértéktelen költekezést.
A Forma-1-ben a gazdasági világválság hatására 2009-től drasztikusan korlátozták a tesztelést, és amikor a szezonok előtt gyakorolnak az istállók, azt is csupán előre kijelölt időpontban, kollektív eseményen teszik.
Noha a WRC ennyire durván nem fogná vissza a csapatokat, valamilyen szabályzás várható a jövőben, mert jelenleg több, mint 1 millió font megy el csak tesztelésre. Az M-Sport menedzsere, Rich Millener úgy véli, a Forma-1-es mintát kellene követni:
„Murván korlátozni kellene a tesztnapok számát, ez egész egyszerű megoldásnak hangzik. A versenyzőknek lehet, hogy nem tetszene az ötlet, de a költségek kezdenek őrült méreteket ölteni. Ami az aszfaltot illeti, meglenne a lehetőség az F1-et követni, és közösen csinálni valamit a csapatokkal.”
„A legtöbb aszfalton futott rali esetében rá tudnánk lelni a legjellemzőbb utakra, és azokat osztanánk fel egymás között. Ezzel meg tudnánk osztani az úthasználati díjat, ráadásul a promóterek kezére is játszanánk, mert a szurkolóknak egy ilyen teszt érdekes esemény lenne. Szerintem akkora érdeklődést generálnánk, mint egy ralival.”
Az FIA ralibizottságának vezetője, Yves Matton nyitott az ötletre, és elárulta, a költségcsökkentés az egyik legfontosabb feladatuk jelenleg: „Olyan területeken kell visszafogni a költekezést, amelyekből nem profitálnak a szurkolók, és nem tesznek hozzá a show-hoz. A tesztelés potenciálisan ezek közé tartozik.”
Utolsó kommentek