Ami eddig egyben volt, az mostantól külön lesz Daytonában, úgyhogy ténylegesen kidomborodhatnak a sebességbeli különbségek.
Nagy változásoknak néz elébe a Daytonai 24 órás, miután átszabták a kategóriákat.
Eddig egyben versenyeztek a DPi és az LMP2-es kocsik, így az előbbieknek "le kellett butulniuk" az utóbbiak szintjére, náluk hiába nagyobb a szabadság az aeordinamika és a motortervezés terén, elvileg.
Most viszont kettávlasztották e kategóriákat, úgyhogy a DPi visszatérhet a maga szintjére, ráadásul a Continental helyett a Michelin szolgáltatja a gumikat, ami tovább módosít a megszokott felálláson.
Juan Pablo Montoya korábban nemcsak Formula-1-es, hanem Daytona-pilóta is volt, és szerinte elképesztő versenyzésnek nézünk elébe.
"Őrület lesz a sebesség! - közölte nemes egyszerűséggel. - Hatalmas lesz a terhelés az autókon, mert nagyjából az lesz a minimumsebesség, ami tavaly a versenysebesség volt. És aztán jönnek még a Michelin-gumik is... Meg fog változni a vezetési élmény, mert hiszen továbbra is áll, hogy túl kell élni, ám közben nem is akad lemaradni senki. Daytonában hiába 24 órás a verseny, ami nyugalomra int, azért csak kell előzni is."
A hétvégére betervezett Roar before the 24 nevű teszten kötelező a részvétel a Daytonába nevezőknek, akiknek nem jósol könnyű versenyt Montoya, különösen a nagy forgalom miatt aggódik: "Az mindig egy rémálom."
Utolsó kommentek