A szurkolók és a gyártók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a megbízhatósági-vb (WEC), igaz ugyanakkor, hogy az új beszállók nem a prototípusokat felvonultató LMP1, hanem más osztályok felé kacsingatnak.
Egyes versenyzők szerint már nincs messze az idő, amikor a 2012-ben új formában életre hívott megbízhatósági világbajnokság (WEC) lenyomja népszerűségben a Forma-1-et, és bár eddig valószínűleg még jó néhány évnek el kell telnie, a pozitív tendencia azért most is látszik.
Ma már nem csak a Le Mans-i 24 órás mozgat meg tízezreket, hanem a „sima” futamhétvégék is, ez pedig remek platformot jelent a nagyobb gyártóknak, és a BMW múlt héten be is jelentette, hogy beszáll a sorozat GTE osztályába. „Világos célunk, hogy 2019-től vadonatúj GT-autóval rukkoljunk elő – mondta Jens Marquardt, a bajorok motorsportfőnöke.
Az egyelőre nem derült ki, hogy melyik modellel szállnak majd harcba, az viszont jó hír a motorsportok kedvelőinek, hogy az új szerepvállalással a BMW nem száll ki a német túraautó-bajnokságból (DTM). Noha a németek megjelenése a WEC-ben mindenképp izgalmas tény, a legnagyobb szenzációt az jelentené, ha a prototípusokat felvonultató LMP1-ben is indítana autót, és harcba szállna a Toyota és az Audi ellen, erre azonban legalább 2021-ig várni kell.
A prototípusok világa egyelőre a Lamborghininek sem vonzó, a kultikus márka viszont a BMW-hez hasonlóan szintén megjelenhet a GTE-osztályban. A hírek szerint az olaszok 2018-ra tervezik a beszállást, méghozzá a Huracannal. Látszik tehát, hogy a WEC egyre fejlődik a GTE terén, a szabályalkotóknak már csak azt kellene elérniük, hogy az LMP1 is minden szempontból elég hatékony legyen a sorozat vonzóbbá tételéhez.
Utolsó kommentek