Megszállottság? Elhivatottság? Kitartás? Mitől lesz valaki hatszoros bajnok Amerikában? A Superman becenévre hallgató Jimmie Johnson az amerikai autósport élő legendája. Hatszoros NASCAR Sprint Kupa bajnok és kétszer sikerült megnyernie a híres Daytona 500 versenyt. Sokan szeretik viszont vannak, akik nem kedvelik pont azért, mert ilyen sikereket ér el. Most egy kicsit lazább oldaláról ismerhetjük meg a 48-as autó pilótáját.
Milyen feladat, házimunka vár Jimmie Johnsonra otthon, amin a hétköznapi ember meglepődne?
JJ: Igazából minden reggel otthon vagyok, így én vagyok a fuvaros. Elintézem a reggelit és az uzsonnát a gyerekeket pedig utána iskolába viszem.
Szóval uzsonnásdobozokat pakolsz?
JJ: Igen! A feleségem (Chani) lustálkodó típus, lassan kel fel reggelente. Én viszont mindig kipattanok az ágyból, elkészítem a reggelit és amíg a gyerekek esznek előkészítem az uzsonnájukat. Mire elindulunk az iskolába Chani motorja is beindul. Szóval nekem a reggeli órákban van esélyem villogni.
Ki volt az az ember, akitől gyermekként aláírást kaptál és azt mondtad: hűha, ez igen!
JJ: Nem kaptam aláírást soha. Egyet sem. Kaptam néhány matricát Don Phrudhommetól – emlékszem milyen laza és felvágós volt. Egy rakás ember volt körülötte, éppen a kocsinál volt. Meglátott engem és édesapámat majd adott néhány matricát.
Volt egy utánfutónk a teherautónkhoz amivel jártuk az országot a kerékpár versenyekre. Az utánfutón voltak a matricák. Úgy gondoltam hogy ez iszonyat menő és egy napon utánunk jön, mert látja a matricákat és kapok egyet a sisakomra is!
Jimmie Johnson nem fontolgatja a visszavonulást, pedig körülötte sorra hagyják ott a sorozatot az idősödő pilóták.
A leghosszabb verseny idén 600 mérföld. (965 km) Milyen hosszú versenyt bírnál ki? Például végig tudnál csinálni egy 800 mérföldes (1287 km) versenyt pilótacsere nélkül?
JJ: Úgy gondolom igen. Azért vagyok ilyen biztos benne mert tanultam egyet s mást a hosszútávú versenyzői pályafutásomból. Ha nem eszel akkor nem fogod kibírni. A folyadék bevitel fontos, de nem versenyezhet a bevitt kalória fontosságával. Ha tudod, hogy egy 800 mérföldesen veszel részt és folyamatosan iszol csak, akkor kétszer-háromszor ki kell állnod „mosdószünetre”.
Meg tudnál csinálni ezek szerint egy 1000 mérföldes (1610 km) versenyt is?
JJ: Sivatagi versenyeim során például voltak olyan srácok akik egyedül teljesítették a néha tényleg 1000 mérföldes távot. Az átlagsebesség alacsony volt a dűnék miatt, de megterhelő volt. Ezek 24-28 órás versenyek az útvonaltól függően. Meg lehet csinálni és voltak akik meg is csinálták. Az én bajom az volt legutóbbi próbálkozásom során 1995-ben, hogy elaludtam. Tehát nekem az ébren maradás menne a legnehezebben. De a megfelelő kalória mennyiséget ha beviszed akkor lehetséges.
Hogyha újra futhatnád bármelyik versenyed melyikre esne a választásod?
Hirtelen egy csomó hiba jut eszembe, de talán a sivatagi versenyeimhez mennék vissza. Az egyiken leszakadt az autóm széle a rajt után nem sokkal. 400 mérföldes verseny volt és amikor egy megállóhoz értem megvizsgáltam a kárt. Az első mérföldet jelző tábla beleakadt az autó védőrácsába. Egy mérföld után leszakítottam az autó oldalát! Szóval igen… valószínű ez a verseny lenne az.
Tegyük fel, hogy a NASCAR elnökét a pilóták választják. Megválasztanak a pilóták szavazatai alapján és úgy döntesz elvállalod a feladatot. Milyen ígéreteket tennél a kampány során?
JJ: Több szabad hétvégét!
A szezon elején pontosan 2900 versenyző indult a Sprint Kupa történetében. Hova rangsorolod magad a 2900 pilóta között?
JJ: Ezt elég nehéz meghatározni, mert a generációk különbözőek. Ahogyan megnyertem a 6 bajnoki címet teljesen más, mint ahogy az idősebb Earnhardt és Richard Petty nyerték a sajátjaikat. Az ő idejükben a pilóták felelőssége sokkal nagyobb volt, mint ma. Manapság vasárnap autóba ülünk és versenyzünk. A statisztika szerint valószínű előkelő helyen végeznék a saját generációmbanm de mind a 2900 ember ellen ezt nehéz felmérni, hogy hol állok.
Mit gondolnak rólad a társaid a pályán? Milyen híred van a pilóták körében?
Igazából az a megítélés fontos nekem, amit a garázsomban alakítottam ki magamról. Amit a szerelőink és a csapattagok gondolnak az számít. És ez elég pontos szerintem. Határozottan versenyzem és keményen csatázom, de fontosnak tartom az emberi kapcsolatokat is. Sokáig foglalkoztatott hogy mit gondolnak rólam a szurkolók, de aztán ez megváltozott. Azoknak a véleménye számít leginkább, akik közel állnak hozzám és támogatnak.
Ha valaki nem tart szimpatikusnak vagy nem nekem szurkol az az ő döntése. De ebből nem csinálok már ügyet.
Egy híres szakács arra kér, hogy fektess be az új éttermébe amit most nyit meg, de szeretné ha te választanád ki a menüsort. Milyen ételeket szolgálnának fel az éttermedben?
JJ: Mexikói ételek. SOHA nem lehet elég a mexikói ételekből!
Egy döntés értelmében a NASCAR növelni szeretné az izgalmakat és azt a szabályt hozzák a következő futamra, hogy mindenkinek magával kell vinnie egy utast a versenyen. Kit választanál?
JJ: Donovan McNabbet ültetném az anyósülésre. Megváltozna a véleménye a versenyzőkről!
Kevertek már össze másik hírességgel vagy pilótával?
JJ: Nem ilyesmiről szó sem volt még. Viszont a nevem okozott némi gondot életem során. Bármikor akartam foglalni valamit, hotel szobát, repülőjegyet stb… a vonal másik végén mondták, hogy: „Igen igen, a futball edző!” Ez volt a legközelebbi dolog.
Ami vicces ezzel kapcsolatban, hogy találkoztam Jimmy Johnsonnal és mondta nekem, hogy „Ember elcseszted az egészet. Mindenki helyesen írta a nevemet évekig, de miattad már elrontják!” Én pedig mondtam neki, hogy legalább már tudod mit érzek egész életemben!
Milyen gyakran beszélsz az autóban anélkül, hogy lenyomnád a rádió gombot?
JJ: Igazság szerint sokszor csinálom ezt. Általában kiabálok és üvöltözök, majd ezek után nyomok rá a rádióra és ott már higgadtan kommunikálok. Ahogy múlik az idő úgy tűnhet, hogy túl hamar nyomom meg a gombot.
Ki fogja megnyerni a Sprint Kupát 2021-ben?
JJ: Chase Elliott vagy Erik Jones. Kettőjük közül valaki.
Te mit kérdeznél egy ilyen interjúban egy NASCAR pilótától?
JJ: Mondjuk, mit élvezel legjobban a holtszezonban amikor nincs verseny?
Utolsó kommentek