Bár a nagy autógyártók egymás után csatlakoznak a Formula E-hez, a motorsport világában szintén aktívan jelenlévő Red Bullnál elmondták, csupán marketinggegnek tartják az elektromos sorozatot.

 

Szinte nem létezik olyan technikai sport, amelyben a Red Bull ne vállalna aktív szerepet, az osztrák energiaital-gyártó azonban a Formula E-hez nem akar csatlakozni.

Az elektromos sorozatban nemrég indult az ötödik szezon, és az évek során egyre nagyobb autógyártók, valamint egyre nagyobb kaliberű versenyzők színesítik a mezőnyt.

Épp ezért szembeötlő a Red Bull hiánya, ám a cég motorsport-tanácsadója, Helmut Marko leszögezte, egy ideig hiába is keresik a Formula E-ben a bikás márkát:

„A Formula E a szemünkben csupán az autóipar marketinges kifogása, hogy elterelje a figyelmet a dízelbotrányról. Pedig valójában a mai napig messze a dízel a leghatékonyabb motor.”

„Ráadásul a csapatok költségvetése az elején nyolc millió euró volt, manapság pedig jóval több, mint 20 millió, és a Porsche vagy a Mercedes beszállásával ez csak tovább nő majd.”

„Márpedig csak egy nyerhet. Ha a csapatok költségvetése felkúszik 40-50 millióra, legalább egy nagy gyártó csupán ötödik vagy hatodik lesz. És akkor a mostani nagy eufória hirtelen elillan.”

Markót az is zavarja, hogy véleménye szerint a Formula E korántsem olyan izgalmas és népszerű, mint azt a sorozat láttatni próbálja. Úgy véli, a helyszíni érdeklődés csupán a felszín:

„Egy Formula E autó olyan, mint egy Forma-3-as felszerelve egy négyszáz kilós akkumulátorral. Nem arról szól a kategória, ki a legjobb versenyző, hiszen az energiagazdálkodás sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a Forma-1-ben vagy más sorozatban.”

„Ráadásul elképesztően lassúak. Csak a városi, szűk, kanyargós pályán tűnnek látványosnak. A Formula E nagy előnye az a marketinggeg, hogy a nagyvárosok kellős közepén rendezik a versenyeket.”

„Ha valaki megkérdezi a barátnőjét, hogy Spába vagy New Yorkba szeretne-e elutazni, egyértelmű a válasz. A Formula E alapkoncepciója tehát, hogy a verseny megy az emberekhez, de ettől még a tévében alig generál nézettséget.”