Mivel a rali-vb (WRC) más kontinensekre is terjeszkedne, az európai versenyhelyszínek valószínűleg rá lesznek kényszerülve a közös rendezésre, a naptárba ugyanis nem lehet akármennyi ralit belezsúfolni.
Nincsenek biztató helyzetben a WRC európai helyszínei, az FIA és a promóter ugyanis olyan nagy piacokra akarja vinni a sorozatot, mint Ázsia, Amerika vagy a Közel-Kelet.
Mivel a versenynaptárban szereplő események száma véges, az FIA-t irányító Jean Todt szerint az európai helyszíneknek a Skandináv rali (Svédország, Norvégia) mintáján a közös rendezés lehet a megoldás:
„Globális bajnokságot akarok. Európa is fontos, hiszen innen indul a rali történelme, de a világ minden részére el kell jutnunk: Ázsiába, Latin-Amerikába. Rossz érzés például, hogy nincs WRC-futam Kínában, Indiában, Indonéziában vagy Thaiföldön.”
„Afrikába is vissza szeretnék menni, és dolgozunk rajta, hogy a Közel-Keleten is legyen rali. Ez a cél, de mindeközben nem rendezhetünk egy évben húsz versenyt, szóval valamilyen megoldást kell találnunk.”
„Kreatívnak kell lennünk, és úgy intéznünk, hogy egy raliesemény országokon átíveljen. Ez segítene az európai helyszíneken.”
A WRC promótere, Oliver Ciesla ugyanakkor úgy véli, nem tragédia, ha néhány jelenlegi európai helyszín kimarad a jövőben, a közös rendezést mindenesetre problémásnak érzi:
„Nem ellenzem az ötletet, de két szervezőbrigád összehangolása nagyon komplex feladat. Nagyon kevés ország tud csak ennyire szorosan együttműködni.”
„Ugyanakkor nem hinném, hogy túl nagy jelentőséget kellene tulajdonítani annak, melyik európai rali marad ki. Ha nem lépünk be a világ legnagyobb piacaira, mint például Kína vagy az USA, a szponzorok és az autógyártók elpártolnak a vb-sorozattól.”
Utolsó kommentek