Egyre több nagy gyártó nyergel át a Formula E-re, a Haas-istálló csapatfőnöke, Günther Steiner szerint azonban az elektromos sorozatot még mindig nem lehet a Forma–1 riválisának tekinteni. Az olasz szakember szerint két teljesen eltérő szériáról van szó.
A Renault, az Audi, a BMW és a Jaguar máris oszlopos tagja a Formula E-nek, hamarosan pedig a Mercedes és a Porsche is csatlakozik az elektromos sorozathoz, ráadásul minden jel arra utal, hogy a jövőben az Alfa Romeo is szerepet vállalhat.
Mindez azt mutatja, hogy az elektromos formulaautók sorozata egyre nagyobb presztízsnek örvend, a nagy gyártók körében pedig már szinte elengedhetetlen a részvétel. Eközben a Forma-1-et továbbra is sok kritika éri, így egyesek felvetették, hogy nincs messze az idő, amikor majd a Formula E számít a világ vezető motorsportjának. A Haas-istállót irányító Günther Steiner szerint azonban ez a veszély még egyáltalán nem fenyegeti az F1-et.
„Nem látom a Formula E-ben a veszélyforrást, szerintem az F1 jelenleg nagyon jó helyzetben van – továbbra is ez a motorsport csúcsa. Az FE most nagyon divatos lett, mindenki szeretne az elektromos mozgalomban részt venni, ami teljesen érthető is. De amikor hét-nyolc gyártó szerepel egy sorozatban, nem nyerhet mindegyik, szóval azonnal kitör a háború. Jelenleg nem is vonz túl sok nézőt, szóval nem tudom miből lesz bevételük. Még az F1-nek is nehéz a bevételszerzés, pedig ez a kategória évtizedek óta létezik, és a legjobb versenyzők itt vannak.”
Steiner szerint az sem érinti majd érzékenyen a Forma-1-et, ha bebizonyosodik, hogy a jövő egyértelműen az elektromos autóké:
„Ha a veszély valós lesz, akkor majd mi is elektromos motorokat használunk, és kész. Az F1 mindig F1 marad. A nagy gyártók most mind a Formula E-t részesítik előnyben, mert trendi és viszonylag olcsó. A Mercedes sokkal kevesebbet költ majd, mint a DTM-ben, ahogy a Porsche is kevesebbet költ, mint a WEC-ben.”
Utolsó kommentek