Az Forma-1 2016-os világbajnoka, Nico Rosberg szerint a DTM nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem vált belátható időn belül elektromos motorokra, különben a gyártók elhagyják a sorozatot.

 

Ahogy az elektromos meghajtású járművek egyre nagyobb teret hódítanak a közúti autózásban, a gyártók is egyre szívesebben csatlakoznak a motorsport világában olyan versenysorozatokhoz, amelyekben ilyen erőforrások hajtják a kocsikat.

A Formula E sorra vonzza magához a legnagyobb gyártókat, így a DTM-ben is hamarosan elektromos motorokra váltanak majd – legalábbis Nico Rosberg, a Forma-1 2016-os világbajnoka szerint:

„Egy nap, amikor minden gyártó elektromos hajtású autókat árul majd, a DTM-nek is ilyen erőforrásokra kell váltania, ez egészen biztos.”

„Hogy ez hét, vagy esetleg már négy éven belül megtörténik, egyelőre nem tudhatjuk, de jobb, ha rajta tartjuk a szemünket az események alakulásán.”

A Formula E hangtalan elektromos és a Forma-1 halk hibridmotorjai miatt a DTM manapság szándékosan kiemeli, és pozitívumként hirdeti, hogy ebben a sorozatban még mindig az igazán hangos, klasszikus, belső égésű motorok dübörögnek, Rosberg viszont úgy véli, ez hosszabb távon fenntarthatatlan:

„Létezhet olyan sorozat, amelyben életképes lehet a koncepció, hogy a klasszikus motorokat helyezik a fókuszba, mert mindenki szereti a zajos erőforrásokat. Meg lehet alkotni egy ilyen sorozatot, az egyetlen probléma, hogy a gyártók ebben nem lesznek partnerek.”

„Ha valaki belevág az autógyártók nélkül is, lehetséges egy ilyen sorozat megalkotása, de mivel a DTM-nek nagy szüksége van rájuk, ebben a kategóriában ez nem működhet.”

Az Audi képviselői elmondták, hogy mivel közeljövőben biztosan több belső égésű motorral hajtott autót adnak el, mint elektromosat, egyelőre elégedett helyzetükkel a DTM-ben, ahogy a BMW is biztosította a sorozatot a jövőbeli részvételéről.