A Toyotának nincs szüksége átmeneti évre ahhoz, hogy igazodjon a megbízhatósági-vb (WEC) új szabályaihoz. A japánok vagy kiszállnak a sorozatból, vagy pedig azonnal vállalják a 2019-20-as újdonságok által támasztott kihívásokat.

 

A WEC aktuális, 2018-19-es szezonja után nagy változások várhatók a sorozatban, mert a fenntartható fejlődés érdekében átírják a technikai szabályzatot.

A vadonatúj LMP1-es autók a 2019-20-as idényben mutatkoznak be, a pontos részleteket azonban csak a Le Mans-i 24 óráson tárják a nyilvánosság és a csapatok elé.

Az már előre tudható, hogy radikális változásokra kell számítani, a Toyota ennek ellenére nem akarja pusztán felkészüléssel tölteni a következő évet. A japán gárda vagy azonnal vállalja a kihívást, vagy kivonul a sorozatból.

„Érdeklődve várjuk a 2020-as szabályokat, amelyek a jelenlegi megbeszélések alapján GT prototípusokat vetítenek előre. Ahhoz még nem ismerünk elég részletet, hogy máris megerősítsük maradásunkat, de érdeklődünk a jövőbeni lehetőségek iránt. Ha elnyeri tetszésünket az új szabályrendszer, nevezünk a 2019-20-as bajnokságra.”

„Vagy maradunk, és rögtön belevágunk, vagy kiszállunk. A vezetők célja, hogy 2020-ra már bevezessék az új szabályokat, és szerintem nem is kellene halogatni. A határidő kissé szűkös, de még épp megfelelő ahhoz, hogy megalkossuk az autókat.”