Az FIA új pozíciókat hozott létre annak érdekében, hogy rendszerezni tudják a sportkocsikat vezető pilótákat. A jövőben Derek Warick és Karun Chandok segít majd az értékelésben, hogy csak valóban alkalmas versenyzők vehessenek részt a Le Mans-i 24 óráson és az egyéb komoly viadalokon.

 

Az FIA szeretne biztosra menni, és csak olyan versenyzőket rajthoz állítani a komolyabb versenyeken, akikről bizonyos, hogy alkalmasak is a feladatra, így létrehoz egy olyan rendszert, amelyben szakértők minősítik és rangsorolják a pilótákat.

A szövetség két pozíciót hozott létre ennek érdekében, melyeket az 1992-es sporkocsi-vb győztese, Derek Warwick, valamint az ötszörös Le Mans-résztvevő Karun Chandhok töltenek be. A két illetékes értékelése alapján a sportautózás világában szereplő versenyzőket platina, arany, ezüst és bronz kategóriába sorolják – és az egyes kategóriákban való indulási jogokat is ez alapján határozzák meg. Chandhok szerint már nagyon indokolt volt egy ilyen rendszer kialakítása:

„A versenyzők kategorizálása már az elmúlt három-négy évben is kiemelt téma volt, ezért az FIA úgy döntött, hogy bevonja Dereket és engem a folyamatba, hogy versenyzői szemszögből értékeljük a többieket. A kategóriázási listán jelenleg 2700 versenyző szerepel, és bár a többségükről egyértelmű megállapítani, hova tartozik, a maradék öt-tíz százalék megítéléséhez az FIA szeretné a mi versenyzői szakértelmünket is felhasználni. A legtöbb versenyző engem és Dereket is jól ismer, szóval bármikor rendelkezésükre állunk a különböző kérdésekben.”

A versenyzők minősítését egyre komolyabban veszik a fontosabb kategóriákban: a WEC-ben például csak olyan triók vezethetnek LMP2-es autókat, melyekben legalább egy bronz vagy ezüst minősítésű pilóta is szerepel. A Blackpain GT Seriesben ennél is szigorúbbak a szabályok, ott egy arany vagy platina minősítésű versenyzőre is szükség van az induláshoz. A besorolásokat az adott pilóta tapasztalata, sikerei, teljesítménye és életkora alapján határozzák meg.