dtm

Az előző hétvégére visszatért a Norisringre a klasszikus DTM-versenyzés.

 

A Tourenwagen Classics-sorozatban többnyire olyan DTM-kategóriájú autók szerepelnek, amelyeket a nyolcvanas évek közepe és a kilencvenes évek közepe között építettek - belőlük fejlődött ki a magas színvonalú, ám rövid életű ITC-sorozat.

A mostani versenyen egy Alfa Romeo 155 V6 TI volánjánál Stefan Rupp szerezte meg a pole-t, de aztán a futamon elfüstölt alatta a gép, alig néhány körrel a vége előtt, miután túlmelegedett a motor.

Rupp lehet, hogy nagyon szomorú volt, de végülis csak a sors biztosította, hogy ne győzzön, mert amúgy sem nyerhetett volna, mivel lengették neki a fekete zászlót, amiért figyelmen kívül hagyta, hogy kapott egy boxutcán áthajtásos büntetést, amiért a kötelező kiállásakor túllépte a megengedett sebességet...

dtm

Ekkorra amúgy Jörg Hatscher a boxutcából kifelé már a falnak csapta a Mercedes C-osztályát, és a felfüggesztése annyira megrongálódott, hogy fel kellett adnia a meccset. (Ugyanezt a kocsit 1996-ben Jan Magnussen is megrongálta már a Norisringen, amúgy...)

A kiesések nyomán végül Thorsten Stadler ölébe hulott a győzelem, aki egy 1994-es Mercedes C-osztályt vezetett, a második helyre pedig Altfrid Heger jött be egy 1991-es, átalakított Bigazzi BMW M3-mal. A harmadik Richard Weber lett egy MM Diebels kormányánál.