Minden eddiginél változatosabb és izgalmasabb versenyek jöhetnek a DTM-ben, ahol a sorozat irányítói izgalmas szabálymódosításokkal rukkoltak ki az új szezon előtt. A két egyenértékű futamon a boxkiállásoknak jóval nagyobb szerepük lesz, mint eddig.

 

 

Akcióban biztosan nem lesz hiány a DTM 2017-es szezonjában, hiszen mostantól minden futamhétvégén két egyenrangú versenyt futnak a pilóták. Ez azt jelenti, hogy mind a 18 verseny távja 55 perc plusz egy körös lesz, ami tíz perccel hosszabb a korábbihoz képest.

Fontos változás még, hogy ezentúl minden futamon kötelező lesz legalább egyszer kiállni kerékcserére, ám az eddigiekkel ellentétben nem egy előre meghatározott időszakban, hanem szabadon választva – ezzel is változatosabbá téve a stratégiákat. A versenyzőknek az eddigieknél kisebb leszorítóerő, valamint a növekvő motorteljesítmény (500 lóerő) miatt eleve nehezebb dolguk lesz az autók megzabolázásával, ám erre még egy lapáttal rátesz, hogy 2017-től betiltják a kerékmelegítőket.

„A kötelező kerékcsere a Hankook új gumijaival és a kerékmelegítők betiltásával egyértelműen kiszélesíti a taktikai lehetőségeket, ezáltal remélhetőleg több előzést és akciót nyújtva a szurkolóknak” – mondta a tavalyi bajnok Marco Wittmann.

A boxkiállások által jelentett kihívás azért is növekszik a csapatoknak, mert mostantól jóval kevesebb szerelőnek kell végrehajtani a kerékcserét, így egy-egy kiállás tovább tart majd, mint korábban. Ezáltal nagyobb a hibázási lehetőség is, tehát minden szerelőnek százszázalékosan kell majd koncentrálnia feladatára. A szurkolók tehát minden bizonnyal több érdekességre számíthatnak 2017-ben, ráadásul az autókat is többet látják majd a pályán, mint eddig, mert nemcsak a versenyek, hanem az edzések és az időmérők időtartama is nő.

Az idény május 6-án kezdődik Hockenheimben.