A versenyautó lelke a motor, a felkészülés lelke pedig a teszt. Így azután a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős az utóbbi két napban tesztelt még egyet, hogy tökéletesen felkészülten érkezhessen meg az Africa Race szilveszteri rajtjához. Az Opel Mokka új motort kapott, azt is be kellett állítani, s arról, hogy miként sikerült, Szalay Balázs arca mindent elárult 200 kilométer megtétele után. 

 

„Most úgy érzem, még sohasem volt ennyire jó az autó – mondta Szalay, aki immár több mint húsz éve járja a világ különböző sivatagjait, s most a negyedik Africa Race-ére készül – dobogós reményekkel. – Új motor került a Mokkába, és az elismert motorspecialista, Tarlós István eljött a hajmáskéri tesztre, hogy együtt állítsuk be a kocsit a versenyre.  Azt mondhatom, nagyon jól sikerült, az eddigi ötezer helyett simán lehet hatezerig forgatni a motort, amellyel az autó sokkal gyorsabb. Legalább kétszáz kilométert teszteltünk, ami azt jelenti, hogy nagyjából be is járattuk az új erőforrást, vagyis az első napokban így nem kell rá annyira vigyázni, mint egyébként kellett volna. Alig várom, hogy versenykörülmények között is kipróbáljam!”

Ami Bunkoczi Lászlót illeti, számára a zárt pályás teszteknek nincs nagy hozadéka, hiszen ilyenkor nincs szükség improvizálásra, de azért a navigátor ezúttal is tudott hozzátenni a csapat munkájához: „Munkagéppel építettem a tesztpályát, hogy a lehető legváltozatosabb körülmények között próbálhassuk ki a Mokkát, és egy kicsit visszajött a verseny-érzés, éppen annyira, hogy még jobban várjam a rajtot” – mondta Bunkoczi. 

Az Opel Dakar Team legénysége (a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert irányította MAN versenykamionnal kiegészülve) december 27-én, ünnepélyes keretek között a Hősök teréről indul el az Africa Race-re, amelynek adminisztratív és technikai ellenőrzését december 30-án tartják, az ünnepélyes rajtceremónia pedig szilveszter délelőtt lesz Monacóban. A behajózás után Marokkóban, Mauritániában, illetve Szenegálban összesen 6500 kilométer vár a mezőnyre.