Egykoron tehetséges pilóta volt, aztán Formula–1-es pályafutása azelőtt végetért, hogy elkezdődött volna, ám júliusban visszatér a versenypályára Tommy Byrne.

 

1982-ben került a Formula–1-be Tommy Byrne: a Theodore Racinghez írt alá, amellyel ugyanabban az esztendőben megnyerte a brit F3-as bajnokságot. Az F1-ben messze nem alakultak ilyen jól a dolgai, öt versenyhétvégén indult, de csak kettőn jutott el egyáltalán a rajtrácsig: Ausztriában, Francia- és Olaszországban a kvalifikáció során elvérzett, a maradék két versenyén pedig kiesett a futamon.

Ezek után a McLarennél tesztelhetett, de összebalhézott a csapatfőnök Ron Denisszel, úgyhogy az F1-es pályája nagyon gyorsan véget ért.

Ezután átkölzötött a tengerentúlra, ahol Észak-Amerikában versenyzett 1992-ig. Manapság edzőként dolgozik, és Floridában él, júliusban azonban visszatér Európába és az F1-es világba. A július 6–8-i hétvégén lesz Silverstone-ban az F1-es Brit Nagydíj, amelynek számos betétprogramja közül az egyik a veterán F1-es autók versenye lesz, amelynek keretében Byrne is aszfaltra gurul a legendás pályán, 34 évvel az első alkalmat követően.

„Legutóbb 1984-ben vezettem Silverstone-ban, akkor egy Anson-Alfa Romeóval mentem az európai F3-as bajnokságban – emlékezett Byrne. – Ez volt az utolsó előtti alkalom, amikor az Egyesült Királyságban versenyeztem, az utolsó pedig 1986-ban, Birminghamben a Superprix-n, akkor Eddie Jordan Racing March 86B ültem.“

Utóbbi eseményen Byrne a 15. helyen végzett egy időjárás által megtépázott, többszöt újraindított futamon.

Pedig egyébként van szép is, amire emlékezhet az európai, sőt, angliai pályafutásábó, hiszen 1982-ben tudott versenyt nyerni Brands Hatchben – most olyanokkal mérheti össze az erejét, mint a Red Bull „agya“, Adrian Newey (ő Lotus 49-essel megy majd), a McLaren mérnöke, Warren Biggs (McLaren M29), Nick Padmore (Williams FW07C) és Jamie Constable (Tyrrell 011).