Keszthelyi Vivien ebben az idényben már a GT-kategóriájú Audi R8 LMS Cupban versenyez, ami nagy előrelépés a 17 éves lány pályafutásában. Az Oscherslebenben rendezett teszten már ki is próbálta a közel 500 lóerős gépet.

 

Nagy fába vágta a fejszéjét Keszthelyi Vivien, aki ettől az idénytől igazi gépszörnyetegekkel versenyez majd. Az Audi RS8 LMS Cupban szereplő autók ugyanis jóval erősebbek, mint azok, amelyekkel a 17 éves lány a TT Cupban versenyzett.

Itt nagyobb a nyomaték (550 Nm), a hengerűrtartalom (5200 ccm), és a teljesítmény (495 LE) is, ráadásul ezek a gépek hátsókerék meghajtásúak, és technikai szempontból is jóval fejlettebbek. Keszthelyi az Oscherslebenben rendezett teszten már ki is próbálta a versenyautót, és lelkesedését, ha akarta se tudta volna leplezni:

„Leírhatatlan érzés. Teljesen más, mint az elsőkerék meghajtású versenyautók, ezzel most egy újabb hosszú tanulási folyamat veszi kezdetét. Tavaly, a TT Cup alatt teszttilalom volt érvényben, ezért akkor egy GT3-as autót próbálhattam ki. Már akkor eldőlt, hogy hátsókerék meghajtású versenyautóval folytatom ettől az évtől.”

„Az első teszt nagyon pozitív volt, ugyanakkor arra mindenképpen figyelnem kell, hogy ezek az autók már sokkal érzékenyebbek, jobban reagálnak az apróbb dolgokra, koccanásokra is. Az elsőkerék meghajtású autókban tapasztaltakhoz képes a nagyobb lóerőhöz jóval kisebb leszorító erő társul, emiatt például, ha egy kanyarba akár csak két kilométerrel gyorsabban megyek be, rögtön túlkormányzott lesz az autó. Nagyon kis szenzitív gép!”

Keszthelyi Vivien és az Audi R8 Cup mezőnye hat helyszínen 12 egyenlő értékű időmérőn és versenyen indul. A sorozat Hockenheimbe (május 5-6.), a Lausitzringre (május 18-20.), a Hungaroringre (június 1-3.), Brands Hatchbe (augusztus 10-12.), Misanóba (augusztus 24-26.) és a Nürburgringre (szeptember 7-9.) látogat el.