Minden MotoGP rajongó ismeri Dani Pedrosát. A spanyol motorost, aki tíz éve meghatározó alakja a motorozás királykategóriájának. A spanyol versenyző azonban még sose tudta elérni minden pilóta álmát, hogy a legfelső kategóriában megnyerje a világbajnokságot. Most, hogy hosszabított a Hondával lehet bízni abban, hogy hátha sikerül felérnie a csúcsra. Igaz később, mint gondolta. 

 

Mert eddig valami mindig közbe jött: vagy csapattársai, vagy a Valentino Rossi, Jorge Lorenzo páros vitte el az orra elől a címet. Ez utóbbi különösen is fájó lehetett Pedrosa számára, mert így nem ő, hanem Lorenzo lett a nemzeti hős, aki hosszú évek után spanyolként nyert MotoGP világbajnoki címet. 

A sorsa nagyon hasonló a Forma-1-es pilóta, Rubens Barichellóéhoz, aki valamiért sose tudott kilépni csapattársa, és más pilóták árnyékából. Igazi örök második, éppúgy mint Pedrosa.

Egyébként - aki esetleg nem ismerné Pedrosat - a spanyol pilóta 2001-ben debütált a 125 köbcentisek között, ahol az első két szezonban nagyon hamar megmutatta mire is képes. Már 2003-ban megnyerte a 125 köbcentis kategóriát, aminek köszönhetően a 2004-es szezonban a 250 köbcentisek kategóriáját erősítette. Itt jött két csodálatos év, a sok sérülés ellenére mindkét évben világbajnoki cím és a sztráság minden velejárója, mert akkor Spanyolország és a világ is Pedrosáról beszélt.

Miután Pedrosa kiválóan szerepelt az ’’előszobában’’, nem is volt kérdés, hogy a 2006-os szezonban szintén egy Hondán, már a legnagyobbak közt húzhatja majd a gázt. Eltelt 10 év és 2006 óta a remek kezdés ellenére sem sikerült megnyernie vb-címet a királykategóriában. A GP-s karrierje szinte már egy vesszőfutásra hasonlít. Volt, hogy a technika nem volt elég jó; volt, hogy a sérülések sora hátráltatta; volt, hogy egyszerűen jobb volt az ellenfél, de Pedrosa mégis küzdött, és az elmúlt 10 évben három második, és három harmadik helyet is szerzett összetettben. 

Név: Dani Pedrosa

Született: 1985, szeptember 29

Jelenlegi csapat: Repsol Honda

Világbajnoki címek: 125cc (2003) 2500cc (2004,2005)

Először is, gratulálok a hosszabbításhoz a Hondával. Hogy hoztad meg ezt a döntést?

Mert ez egy erős csapat, még mindig az egyik legjobb, még akkor is ha most jelen pillanatban, mégse olyan ütős. Ismerem az egész csapatot, nyugodt vagyok velük, és nagyon elégedett és boldog vagyok, hogy ezt a döntést hoztam.

Voltak olyan pletykák, hogy esetleg a KTM-hez, vagy a Yamahahoz igazolsz…

Igen, ez igaz, mindkét lehetőség nagyon érdekes volt, de mindent egybe vetve, úgy éreztem, az lesz a legjobb, ha maradok a Hondánál. Nyugodtan mondhatjuk, hogy én az a hűséges típus vagyok.

Eddig 28 MotoGP futamot nyertél, többet mint, Wayne Rainey, Kevin Schwantz, és Kenny Roberts, de mikor jön a világbajnoki cím?

Ahhoz, hogy az ember világbajnok legyen, mindennek klappolnia kell. Volt pár jó szezonom, ahol meglehetett volna, de a végén, valami mindig elromlott. Majd jön amikor jön. Én tovább üldözöm.

Mi az erősséged? A koncentráció?

Igen, de meg kell mondanom, ezt nem könnyű elérni. Az elején természetes dolog, de aztán ugyanúgy kell ezzel is foglalkozni, mint a fizikai felkészüléssel.

Nagyon ’zen-es’ hozzáállásod van a sporthoz…

Igen, de félreértés ne essék, nagyon sokat kell edzenem ehhez a sporthoz, mivel én elég kicsi vagyok ezekhez a motorokhoz, komoly fizikai felkészülés kell. De a mentális részét sem hanyagolom el.

Van bármi, amit megbántál?

A balesetek. A legjobban a 2012-es Misanói baleset húz fel, mert ezzel elbuktam a világbajnoki címet.

https://www.youtube.com/watch?v=oC4_w6QxZYA

Mi a véleményed a Michelinről?

Szerintem még mindig nagyon nehéz dolguk van, mert ilyen kevés teszttel, szinte lehetetlen minden pályára és motorra tökéletes gumit készíteni. Az új elektronika miatt pedig a gumik még gyorsabban kopnak, még a régivel sokkal több kontrolljuk volt, szerintem legalábbis.

Milyen a viszonyod a csapattársaddal, Marquezzel?

Jó a kapcsolatom Marquezzel, de ő a riválisom, a fő riválisom. Trükkös helyzet. Különösen azért mert látjuk, hogy a Forma 1-ben, mi történik Rosberg, és Hamilton között. Szóval, kijövök Marccal, de természetesen le akarom győzni.

Ha össze kéne hasonlítanod Casey Stonert a korábbi csapattársadat, a jelenlegivel, mit mondanál, mi a legnagyobb különbség köztük?

Nagyon sokban különböznek, de mindketten erősek. Casey inkább mindig magára koncentrált, míg Marc amellett, hogy nagyon erős a pályán, sokkal jobban odafigyel a többiekre is.

Mire vagy legbüszkébb a karrieredben?

Hogy annyi mindent megtettem, amire sokan azt mondták, képtelen leszek. Például a MotoGP-s karrierem. Nem mondom, hogy nekem nem voltak kétségeim az elején, de azt kell mondanom, levetkőztem őket.

Hogyan szerzel motivációt? Úgy értem a legtöbb ember ennyi próbálkozás után, már rég feladta volna…

Jó kérdés, minden évben úgy érzem, hogy van esélyünk, úgy értem, a Honda egy erős, jó csapat, és ennek köszönhetően mindig motivált vagyok, minden évben hiszem, hogy jók leszünk, és végre én is és a motor is jók leszünk. Még mindig csak 30 vagyok, szóval hiszek, és bízok. Van még időm, és bármit megteszek, amit kell.

 (www.redbullcom, pecinogp.com, cycleword.com alapján)