Június 17-18-án rendezik a világ egyik leghíresebb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órást, a versenyzők körében viszont nem aratott osztatlan sikert, hogy a legendás aszfaltcsíkot a 2017-es viadalra minden eddiginél biztonságosabbá varázsolták a szervezők.

 

A motorsport közösségének fáradhatatlan munkájának köszönhetően a biztonság a mögöttünk hagyott bő húsz évben elképesztő mértékben javult a versenyzés világában, ám az elmúlt időszakban már azok a hangok is egyre erősebbek, melyek szerint szép lassan túlbiztosítják a pályákat.

A Forma-1-ben érzékelhető leginkább a jelenség, hogy a hatalmas bukóterek miatt az aszfaltcsíkok már korántsem nyújtanak akkora kihívást, mint a múltban, most pedig a Le Mans-i 24 órás előtt vetődtek fel kérdések, hogy a szervezők nem estek-e túlzásokba a biztonsági intézkedések kapcsán.

A legendás viadal előtt ugyanis kibővítették a bukótereket a pálya utolsó részén, ami egyáltalán nem nyerte el a versenyzők tetszését. Bát a szakasz biztonságosabb lett, a módosítással a pálya sokat vesztett karakteréből, ez pedig a háromszoros Le Mans-győztes Andre Lotterert is elszomorítja.

„Biztonságosabb lett a pálya, de ha folytatódik ez a trend, akkor az egész olyan lesz, mintha egy hatalmas parkolóban versenyeznénk, miközben semmi nincs körülöttünk. A Porsche kanyarok mindig is a pálya ikonikus részének számítottak, így viszont jóval kevésbé lesz élvezetes átszáguldani rajta. Szerintem óvatosabban kellene hozzányúlni ehhez a legendás pályához.”

Jan Magnussen még úgy is egyetértett kollégája véleményével, hogy a dán a 2015-ös Le Mans-i viadal időmérőjén épp az érintett szakaszon szenvedett nagy balesetet. A pilóta azonban úgy van vele, hogy aki hibázik, bűnhődjön is meg érte.

„Nem vagyok nagy rajongója annak, hogy még távolabb vigyék a korlátokat és a falakat. Ha kilométerekkel arrébb helyezzük, ez is csak egy ugyanolyan pálya lesz, mint a Forma-1-esek többsége.”