Borzasztó helyzetben vannak a Forma-2-ben vitézkedő tehetségek, mert hiába szállítják a kiemelkedő eredményeket, az F1-ben túl korlátozottak a lehetőségek. Többen máris kénytelenek feladni álmaikat.

 

Futamgyőzelmek, nagy csaták, kiemelkedő teljesítmények – az F2-ben szereplő tehetségek többségén mégis átnéznek az F1-es istállók.

A világbajnoki sorozat előszobájában szereplő versenyzők közül 2019-re csak a McLaren által felkarolt Lando Norrisnak van biztos helye, a többieknek viszont kisebb csodára lenne szükségük az áttöréshez. Noha a bajnoki éllovas George Russell újoncként is kitűnő teljesítményt nyújt, a Mercedes juniorprogramjában pallérozódó tehetségnek aligha találnak F1-es versenyzőülést a stuttgartiak. Erről a Mercedest irányító Toto Wolff beszélt:

„A Mercedes alapvető célja a versenycsapat minél sikeresebb működtetése. Nekünk nincs testvércsapatunk, mint a Red Bullnak a Toro Rosso, és szerződéses megállapodásunk sem, mint a Ferrari és a Sauber vagy a Haas között. Így pedig nagyon nehéz helyet találni a fiatal tehetségeinknek.”

„Pascal Wehrleint és Esteban Ocont is két éven át támogattuk, de ha eljön az a pont, amikor üzleti szempontból ennek már nincs értelme, akkor befejezzük. Nem csinálhatunk belőle érzelmi kérdést.”

Eddig úgy tűnt, hogy a Mercedes befizetheti Russellt a Williamshez, ám Wolff szavai alapján erre egyre kevesebb az esély. A nehéz helyzetben lévő grove-i alakulat ezúttal is licitet indít majd a fizetős pilóták között, és a stuttgartiak ebbe aligha akarnak beszállni.

De nincs jobb helyzetben a többi F2-es élmenő sem, sőt, van, aki már be is dobta a törülközőt: az összetett harmadik helyén álló Alexander Albon feladta F1-es álmait, és a Formula E-ben folytatja tovább. A negyedik Artjom Markelovot a Renault támogatja, ám a franciák ugyanabban a cipőben járnak, mint a Mercedes: nincs partnercsapatuk.

Az orosz versenyző annyira elkeseredett, hogy kilátásba helyezte, ha 2019-ben nem jut F1-es üléshez, befejezi pályafutását. Az összetett ötödik helyén álló Nyck de Vries sem reménykedhet pilótaülésben, mert papíron ugyan a McLaren pártfogoltja, ám Ron Dennis távozása óta ez a gyakorlatban szinte semmit sem jelent.

A helyzet azért igazán groteszk, mert a Toro Rosso közben vért izzad, hogy két épkézláb versenyzőt találjon jövőre, ám az anyacég Red Bull nem akar olyat választani, akinek más istállóval van partneri kapcsolata.

Így kallódnak el az F2-es tehetségek…