Hihetetlenül megnőtt José María López ázsiója, amióta a WTCC-ben sikert sikerre halmoz, így teljesítményével nem csupán a Formula E aktuális szezonjára biztosított be egy pilótaülést, hanem a WEC-ben is.

 

Bár a túraautó-vb (WTCC) mostanában több sebből vérzik, hiszen a kategóriát sorra hagyják el a gyári alakulatok, ráadásul a versenynaptárban is elképesztően nagy lyukak tátonganak, a sorozat megítélésének jót tehet, hogy az egyeduralkodó José María López egyre kapósabb a motorsport világában.

Az argentin klasszis első, 2014-es teljes szezonja óta verhetetlennek bizonyul a Michelisz Norbertet is felvonultató mezőnyben, és bár a Citroen dominanciája rendre unalomba fullasztotta ezeket az idényeket, López ázsióját nagyban növelték a sikerek. A WTCC-ből ugyanis az elmúlt években ritkán vezetett az út rangosabb sorozatba, a 33 éves versenyző azonban egyszerre két jobb szerződést is ki tudott csikarni magának. Egyfelől indul a Formula E aktuális szezonjában, másfelől pedig 2017-ben a Toyota gyári pilótájaként versenyez majd a megbízhatósági vb-n (WEC), valamint Le Mans-ban.

Bár a szerződést hivatalosan még nem jelentették be a felek, mindez nyílt titoknak számít a motorsport világában, amit az is megerősít, hogy a Toyota jövőre három autót is indítana a legendás 24 órás versenyen, ha az Audi már úgysem lesz ott. „Igazán logikusnak tűnne a kialakult helyzetben a Toyotának és a Porschénak is három autót indítania Le Mans-ban” – mondta Pascal Vasselon, a japán csapat technikai igazgatója. Ez fantasztikus lehetőség lenne Lópeznek, aki korábban az amerikai Le Mans Seriesben már belekóstolt a megbízhatósági versenyek légkörébe.

Az argentin példája mutatja, hogy hiába temetnek sokan egy karriert, még a sokak által lesajnált WTCC-ből is el lehet jutni a legrangosabb versenysorozatokig.