Új üzemeltetője van Donington Parknak, amely egyelőre mégsem üzemeltethet, mert a brit versenyhivatal vizsgálja a szerződést...

 

Idén januárban közölte a Motor Sport Vision (MSV) nevű csoport, hogy megegyezet Kevin Wheatcrofttal, így átveszi a Doningtonban található versenypálya igazgatását egy 21 éves bérleti szerződés keretében.

Ezzel a megállapodással a Donington Park olyan versenypályák társaságába kerülne, mint Brands Hatch, Snetterton, Oulton Park, Cadwell Park és a Bedford Autodrome, ám épp emiatt vizsgálja a helyi versenyhivatal (Competition and Markets Authority – CMA).

A CMA természetesen arra kíváncsi, hogy az üzlet nyomán „nem lesz-e nagyságrendileg kisebb a verseny“ az Egyesült Királyságban, ami nyilván azt takarja, hogy ha sok pálya egy cégnél összpontosul, akkor szűkebb sávban, és a lehetséges fogyasztók számára rosszabb irányba terelődnek az árak és feltételek.

De nem őrölnek valami gyorsan a malmok, hiszen a CMA is csak március 3-án jelezte, hogy megvizságálja a szerződést, viszont azóta az MSV nem vállalhat aktív szerepet Donington üzemeltetésében, azt továbbra is az előző vezetés intézi. 

Igen ám, csak az MSV főnöke, Jonathan Palmer szerint miközben a mindennapi ügyekbe nem szólhatnak bele egyelőre, azért tőlük elfogadtak már 400 ezer fontot a paddok újraaszfaltozására…

Mindenesetre a CMA-vizsgálat első szakasza június 19-én megkezdődött, és augusztus 11-ére kell véget érnie. 

Ha esetleg nem lenne minden rendben, akkor jön a vizsgálat második szakasza, amely Palmer szerint „még fél évbe“ telne, úgyhogy lassan kerül egyik kézből a másikba Nagy-Britannia egyik legnevesebb autó- és motorsport-helyszíne.

„Hát elég hosszú procedúra... – nyilatkozta az MSV vezetője, Palmer. – Várjuk az engedélyt, ami remélhetőleg augusztus végére megérkezik. Nem kötöttük volna meg a szerződést, ha em bíznánk abban, hogy gond nélkül megfelel a szabályoknak.“