Előfordult már Önnel, hogy megelégedett magával és kicsit lejjebb kapcsolt a megszokott fokozatból? Nos, Marc Marquez is megtehetné ugyanezt, ám a spanyolok háromszoros MotoGP világbajnoka továbbra is éhes az újabb sikerekre. Marquez és Dani Pedrosa a 2. illetve 4. idővel zárták a MotoGP tesztjét Sepangban. Az utolsó napon Maverick Vinales a Yamaha újdonsült ígérete zárt az élen, mindössze 138 ezreddel megelőzve Marquezt. Az első 10 motoros 404 ezreden belül végzett egymáshoz képest. Ígéretes szezon elé nézünk. Peter McLaren interjújából sok minden kiderül a királykategória sepangi tesztjéről, a 2017-es év esélyeseiről és arról, hogy mi volt az a fura pedál szerű pöcök Marquez kormányán. 

 

Szóval, ahogy az imént hallhattuk tőled a színpadon is ez egy nagyon szoros szezon lesz. Talán szorosabb is, mint az előző volt. Mire alapozod ezt a kijelentést?

Nos, igazából sosem lehet tudni hogyan alakul a jövő, de nézzük meg csak Sepangot: Az első napon Stoner volt a leggyorsabb. Dovi mögötte második lett szintén Ducatival. A következő napon már Iannone érte el a legjobb időt Suzukival, majd aztán a befejező tesztnapon Vinales köre volt a legjobb egy Yamahával. Óriási harc lesz, ha minden ilyen szoros marad. Úgy méz ki első ránézésre, hogy 4-5 gyártó is roppant erős lehet az idei esztendőben és nagyon sokan már most top formában vannak 2 teszttel a bajnoki rajt előtt. Sok versenyzőnek van esélye idén győzelmeket szerezni, de a bajnoki cím és a véghajrá a legfontosabb. Az addig vezető úton megpróbálsz mindent kézben tartani és menedzselni a bajnokság alakulását. Nem lesz egyszerű az biztos.

Említetted Vinalest… Most egy teljesen új helyzetben találta magát, hiszen egy top csapathoz szerződött. Ráadásul fiatalabb, mint te! (Vinales 22, Marquez 23) Vannak emlékeid közös versenyekről mikor még tinédzserként versenyeztetek Spanyolországban?

Volt pár közös versenyünk régebbről, de most lesz először, hogy egy kategóriában indulunk egy egész szezonon át, ha érted mire gondolok… Abszolút egyet értek azokkal, akik azt mondjká, hogy Vinales az új arc a MotoGP-ben, szerintem küzdeni fog a világbajnoki címért is. És akkor ott van még Valentino, Lorenzo, Dani is. Szuper lesz, már alig várom!

Ha már Lorenzorol beszélünk… Mi a véleményed a Ducati-s kezdéséről? A sepangi tesztet 17. helyen kezdte és 9. helyen zárta de kevesebb, mint 4 tizedre volt csupán az első időtől.

Valenciában (tavaly Novemberben) nem volt rossz tempja az első teszt alkalmával. Mivel hosszabb idő telt el a motor nélkül előfordul az ilyesmi. Van olyan, hogy szükséged van visszarázódni a kerékvágásba és valóban, az első napon messze volt a legjobbjától. Aztán a második napon már közelebb és közelebb férkőzött, a harmadikon pedig már ott lihegett az élmenők nyakában nem igaz? Amit én látok és le tudok szűrni a tesztből az alapján Jorge készen áll majd a szezon kezdetére és győzelmekért harcolhat.

Tudjuk, hogy nem adhatsz ki túl sok információt a motorokról, de jól vettük észre, hogy Sepangban egy tavalyi motort és egy újabbat is próbálgattatok. Mások voltak a hangok az mindenkinek egyértelműen észrevette.

Valóban. Két különböző karakterisztikájú motort teszteltünk Malajziában. Az egyik a tavalyira hajazott inkább a másik pedig az újabb Honda motorra hasonlított. Sok-sok adatot kaptunk szerencsére és ezeket elemezve úgy tűnik az új motor erősebb. Legalábbis ezen a pályán biztos. De továbbra is meg kell vizsgálnunk minden eshetőséget, mert akadhatnak problémák még. Megnézzük mit tud a két fajta motor a következő teszten Phillip Islanden mielőtt végleges döntést hozunk.

Ezen kívül észrevettünk még egy érdekességet is. Egy hüvelykujjal kezelhető féket is felfedeztünk a motoron.

Igen ezt is jól láttátok. De nem használtam még, csak felhelyeztük, hátha szükség lesz rá.

Mivel nyújthat ez többet, mint a rendes lábfék?

Már kipróbáltam ezt a fajta fékrendszert 2014-ben is, ám akkor mindössze egyetlen teszt alkalmával használtam. Most viszont újra elővettük és megnéztem milyen is. A jobbos kanyarokban nagyon nehéz a hátsó féket használnom és ezzel a megoldással talán tudok valamit kezdeni.

Íme a kép melyen látható Marquez bal kezénél a kormány belső részén a már említett fékpedál.

A kanyarodásról jut eszembe. A vastagabb Michelin gumik miatt kell bármin is változtatni ami a stílusodat illeti?

Úgy vélem, hogy az első gumik miatt kicsivel nehezebb lesz a kanyarokban uralni a motort, de a biztonságnak mindenképp kedvez. Valamint sokkal jobban lehet megtalálni a határokat is ezekkel a gumikkal. Nekem tetszenek.

Tavaly is voltak óriási mentéseid, ha már beszélünk kicsit a határokról. Mi a titkod?

Most is sor került pár remek manőverre, de sajnos nem volt arra fotós!

A könyököddel megint?

Könyökkel, térddel, mindenemmel!

A salakpályás gyakorlásod segít ezekben a szituációkban? Hogyan tudod ennyiszer visszahozni a lehetetlennek tűnő helyzeteket?

Megmondom őszintén én sem tudom! Egyszerűen próbálok a lehető legkoncentráltabb maradni. Ez fontos, mert így a reakcióid is gyorsabbak lesznek. Nehéz elmagyarázni hogy hogyan csinálom.

Van valami speciális módszered a koncentrációs gyakorlatokra?

Igazából nincs különösebb gyakorlatom erre. Ez egy olyan dolog, amin mindegyik srác nagyon keményen dolgozik. Hozzátartozik a felkészüléshez. Tehát nem csak arra koncentrálsz, hogy javulj a különböző helyzetekben a motoron, vagy hogy fizikálisan egyre jobb legyél. Oda kell figyelned arra is, hogy mentálisan is a lehető legjobb állapotba hozzad magad és a tökéletes koncentrációt érjed el. De ennek elérésére semmi különleges módszerem nincs. A fő elem a gyakorlásaim esetében az edzőterem és a szobakerékpár, valamint a salakpályás edzések.

Végezetül Marc, eddig 3 MotoGP világbajnoki címed van és még további kettővel büszkélkedhetsz alacsonyabb kategóriákból. Hányat tervezel még?!

(nevetve) Amennyit csak tudok! Megpróbálok minden évben egy újabb világbajnoki címért küzdeni. Folyamatosan nyomás alá helyezem magam és a végső célom csak a bajnoki cím minden szezonban.

 

A crash.net honlapja, azon belül Peter McLaren interjúja alapján. Kép: crash.net