A megbízhatósági-vb, vagyis a WEC 2012-es újraindítása óta a sorozat töretlen népszerűségnek örvend, és az egyre növekvő érdeklődést figyelve egyesek azt sem tartják kizártnak, hogy hamarosan a Forma-1-nél is többen nézik majd. Mark Webber elárulta, mi kellene ehhez.

 

Szélsebes autók, káprázatos technológia, klasszis versenyzők.

Igen, ezek hallatán joggal asszociálhat bárki a Forma-1-re, az elmúlt években viszont mindez már a megbízhatósági-vb-re, azaz a WEC-re is igaz, melyet egyre többen választanak azok, akik kezdenek kiábrándulni a száguldó cirkuszból. A megbízhatósági versenyzés ázsióját nagyban növelte a lépés, hogy 2012 óta világbajnoki sorozatot faragtak belőle, melynek csúcspontja a Le Mans-i 24 órás.

Mivel a többi viadal „csak” 6 órán át tart, a nézőknek is egyszerű követni az eseményeket, a számok pedig azt mutatják, hogy a kategória évről évre népszerűbbé válik a motorsportrajongók között. Mark Webber a 2014-es szezontól nyergelt át az F1-ről a WEC-re, és elmondta, nem tartja kizártnak, hogy a megbízhatósági vb hamarosan több embert vonz majd a képernyők elé és a tribünökre, mint a száguldó cirkusz.

„Ehhez az kellene, hogy ne szerepeljen nálunk több amatőr – mondta az ausztrál címvédő. – Kizárólag profi pilótáknak szabadna versenyezniük, ez a legfontosabb. A gyártók már most is fantasztikusak, a GT-osztályban is magas a színvonal, ami nagyszerű. Ha több LMP1-es csapat lenne, és megszabadulnánk az amatőröktől, lenne esély megelőzni az F1-et.”

A kilencszeres F1-es futamgyőztes szerint ugyanakkor nem kell véresen komolyan venni a két sorozat rivalizálását, sőt, az lenne a legjobb, ha a kategóriák átvennék egymástól a jó dolgokat: „A Forma-1 még mindig nagyon népszerű, mert ott minden a pilóták körül forog, ezért szeretnének oda eljutni a versenyzők. A WEC-ben pedig fantasztikus a technológia, az autók nagyon szexin néznek ki, ezért ha átvennénk néhány dolgot az F1-től, még vonzóbbá tennénk a sorozatunkat.”