A hétvégi esős, kissé kaotikus Német Nagydíj után a MotoGP élő legendájában, Valentino Rossiban felvetődött, hogy a motorosoknak is nagy segítség lehetne, ha a csapat rádión tájékoztathatná őket a futam körülményeiről. A többi versenyzőt megosztja a kérdés.

 

A Forma-1-ben évtizedek óta nagy sikerrel használják, a MotoGP-ben mégis tiltják…

A csapatrádiózás kérdése időről időre felvetődik a gyorsaságimotoros-vb világában, és a hétvégi Német Nagydíj ismét fellobbantotta a lángot a témával kapcsolatban. Mivel a változékony körülmények közepette a versenyzőknek motort kellett cserélni, a pályán zajló küzdelem helyett inkább a stratégia határozta meg a futam végkimenetelét, rádió nélkül viszont néha nehéz értelmezni az egyes szituációkat.

Erre panaszkodott Valentino Rossi is, aki szerint elérkezett az idő, hogy a MotoGP-ben is az F1-es technológiát használják: „Ha közvetlenül tudtunk volna kommunikálni a boxban dolgozókkal, sokkal könnyebb dolgunk lett volna. A boxutcai táblákon néha nehéz kiigazodni. Vegyük például az asseni esésemet, ha akkor rám szólnak a rádión, hogy vegyek vissza, mert két másodperc az előnyöm, elkerülöm a hibát. Ha megvan a lehetőség a rádiózásra, nem tudom, miért nem élünk vele.”

A Forma-1-ben ennek már akkora hagyománya van, hogy 2016-tól korlátozni is kellett a kommunikációt szimplán azért, hogy a pilóták nem tűnjenek holmi távirányítós versenyzőknek. A MotoGP-ben persze más lenne a helyzet, ennek ellenére Rossi több riválisa is nehezen tudja elképzelni, hogy valaki versenyzés közben magyaráz nekik.

„Nem tudom elképzelni, milyen lenne, ha háromszáz körüli tempónál a kanyarba bedőlve valaki beleszólna a rádióba – mondta Marc Márquez. – Nincs szükség rá, ha van egy jó terved a versenyre. Az elmúlt években rengeteget készültünk a hasonló helyzetekre.” Márquezzel értett egyet Andrea Dovizioso is, aki szerint lehet, hogy előnyökkel járna a rádiózás, de a sportág hagyományaitól teljesen ez teljesen idegen: „A mi sorozatunk más, mint a Forma-1, szóval szerintem hagyni kéne mindent, ahogy van.”