A WEC világa nagy izgatottsággal készül a 2020–2021-es szezonra, mert akkor debütálnak a sorozatban a hiperautók, vagyis a gyártók utcai autóinak sportosabb változata. A Toyota 2020 júniusában mutatja be sajátját.

 

Az Aston Martin és a Toyota az elsők között jelezte érdeklődését a WEC 2020 őszén kezdődő hiperautós szezonjára, ám a japánok ellenfelüktől eltérően prototípust építenek, és annak készítik el utcai verzióját, nem pedig fordítva.

A hibrid meghajtású kocsi megtervezése és legyártása azonban időigényes folyamat, így a pályára először leghamarabb egy év múlva vihetik.

„Jövő júniusban tesztelhetjük először az autót – mondta Rob Leupen, a Toyota csapatfőnöke. – Aztán teljesítünk egy prológot augusztusban, tehát utána öt-hat hetünk marad tesztelésre.”

„Köztes, öszvér autót már nem építünk, inkább digitálisan modellezzük a kocsit, és a szimulátorban fejlesztjük. A GR Sports Conceptnek amúgy sincs túl sok köze az autónkhoz.”

Leupen nehezményezte, hogy milyen későn hirdették ki a végleges szabályokat, így ugyanis nagyon kevés idejük marad az autó megalkotására, ami növeli a költségeket:

„Jó lett volna hamarabb kidolgozni a szabályokat, mert már nagyon késő van, de örülök, hogy legalább van valami kézzelfogható. Több különböző koncepció mentén kezdtünk el dolgozni, ezzel segítve a fejlesztési folyamatot, ez azonban rengeteg pénzt felemésztett.”