A legmodernebb technológiához a legmodernebb külső dukál, így a Formula E a 2018–2019-es szezontól kezdve lecseréli jelenlegi, kissé esetlen autóit a valaha látott legfuturisztikusabb járgányokra.

 

Bár a Formula E még mindig csupán gyerekcipőben jár, az egyre növekvő nézőszám, az egyre több gyártó és az egyre merészebb tervek mind azt jelzik, hogy a sorozat a következő években valóban elérheti a várva várt áttörést.

Ennek egyik fontos állomása lehet a 2018–2019-re tervezett autók bevezetése, melyek külsejükben messzemenőkig méltók lesznek a kategóriában használt modern technológiákhoz. A futurisztikus kasztnik gyártására kiírt tendert a Spark Racing Technologies nyerte meg, és a nemrég kiadott tervek alapján máris azt mondhatjuk, remek munkát végeztek.

Az új generációs autóknál végre már nem azon volt a hangsúly, hogy a versenyzők minél gyorsabban és zökkenőmentesebben kocsit tudjanak cserélni a futamokon, hanem az, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek.

Ennek megfelelően a karosszériát úgy alakították ki, hogy a minél hatékonyabb legyen légellenállás szempontjából, melynek egyik fontos és látványos eleme a beborított kerekek, valamint az ezekhez kapcsolódó vezető szárnyak.

A kasztni jóval könnyebb is lesz elődjénél, ami azért is fontos, mert a tervek szerint ezekben az autókban már olyan akkumulátorok dolgoznak, melyek egy feltöltéssel kétszer addig bírják, míg a jelenlegiek, így jóval tovább tarthat a száguldás.

A végleges kialakítás ugyan 2018 őszéig még változhat valamelyest, ám az alapkoncepció nagyon biztatónak tűnik.