Mostanában keveset hallani korábbi F1-es versenyzőről, Heinz-Harald Frentzenről, ám a német nemrég ismét az érdeklődés középpontjába került, méghozzá egy vadonatúj, izgalmas projekt, az elektromos GT-bajnokság kapcsán.

 

Hosszú évek óta halljuk, hogy az autózás jövője egyértelműen az elektromos technológiákban rejlik, és mindez a motorsport világában is egyre markánsabban kezd testet ölteni. A máris nagy népszerűségnek Formula E kategóriában nemrég kezdődött meg a harmadik évad, és a tervek szerint hamarosan beindul egy újabb izgalmas sorozat, az elektromos GT-bajnokság is.

Ennek terveit még márciusban vázolták fel, és a lényeg, hogy 2017-től tíz csapat húsz pilótája versenyzik majd a Tesla első versenyautójával, a Model S P95+-szal különböző híres európai pályákon. A tesztek már gőzerővel zajlanak, ehhez pedig a motorsport egyik jól ismert alakját, a korábbi F1-es pilótát, Heinz-Harald Frentzent is felkérték.

„Jól szórakoztam a volán mögött, és úgy érzem, a sorozat egyértelműen jó irányba halad” – mondta a német, akinek szerepvállalását a sorozat vezérigazgatója, Mark Gemmel is megtisztelőnek érzi: „Örülünk, hogy Heinz-Harald is tesztelt a Paul Ricard pályán, mert azon kívül, hogy elképesztően tehetséges versenyző, a Tesla nagy rajongója, akinek két ilyen autója is van otthon a garázsában. Nagyszerű visszajelzésekkel szolgált az autóval kapcsolatban.”

A találgatások máris megkezdődtek arról, hogy a jövőben esetleg összekötik az elektromos GT- és formulasorozatot, és bár a Formula E-t irányító Alejandro Agag örülne a közös versenyhétvégéknek, a megvalósítást nehézkesnek találja: „Minél több elektromos versenysorozat jön létre, annál jobb! Fantasztikus lenne közösen versenyezni, de ők az épített pályákat vették célkeresztbe, ráadásul ha egy Teslát a falba állítasz, az tényleg elég drága mulatság lenne. És abban sem vagyok biztos, hogy az autóik súlya és tempója passzolna a mi utcai pályáinkhoz.”