A Formula E vezetője, Alejandro Agag szerint az F1 irányítói legfeljebb álmodozhatnak arról, hogy a világbajnoki sorozat tíz éven belül elektromos motorokra vált. Exkluzív szerződése miatt ezt kizártnak tartja.

 

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn nemrég arról beszélt, hogy a kor igényeinek megfelelően a sorozat akár tíz éven belül elektromos motorokra válthat, ám a Formula E-t irányító Alejandro Agag elmondta, nem ennyire egyszerű a helyzet.

A spanyol sportvezetőnek már a kezdet kezdetén az exkluzivitás volt az egyik legfontosabb tényező a Formula E-ben, és most elárulta, belátható időn belül más nem is használhat elektromos motorokat rajtuk kívül:

„Ross azt állítja, hogy tíz éven belül elektromos sorozattá válhat a Forma-1 – nos, nem válhat… A Formula E-nek e tekintetben exkluzív lincence van az FIA-val 25 évre, amelyből még csak négy telt el.”

„Vagyis a legkorábbi dátum, amikor az F1-ben elektromos motorokat használhatnak, az 2039 – feltéve, ha közben nem újítjuk meg a szerződésünket, márpedig nem látok rá okot, miért ne újítanánk meg. A lényeg, hogy legalább 2039-ig exkluzivitást élvezünk.”

„Természetesen nyitott vagyok a beszélgetésre, de anélkül, hogy minket megkérdeznének, semmi esélyük arra, hogy elektromos motorokra váltsanak. Nagyra becsülöm Ross Brawnt, de ez esetben egyszerűen elszámolta magát.”

Agag szerint a Formula E remek példája ihlette a gondolatot, hogy az F1-et is elektromossá tegyék, ám úgy véli, az FIA és az ő megkerülése nélkül ez veszett ügy.