Műsorvezető, apa, emellett pedig autóversenyző is. De nem csak egy sorozatban vesz részt: ralikrossz, GRC és Formula drift a menűje. Tanner Foust tehát nem unatkozik, azonban mégis sikerült egy kis időt szakítania, íyg beszéllhettünk vele egy jót. 

 

Mit kell tudnunk a gyerekkorodról? 

Denverben, Coloradó államban születtem. A mostohaapám a hadseregben szolgált, úgyhogy Skóciába költöztünk, utána pedig ingáztunk az államokban. Coloradóban jártam suliba, utána pedig egy jeges vezetést oktató autósiskolában dolgoztam. Ebben az időszakban rengeteget tanultam arról, hogy is kell az autót keresztbe tenni, és szépen autózni vele. Megtanultam, hogy hol az a pont ahol még lehet irányítani. Aztán 11 éve Los Angelesbe költöztem, itt indult csak be igazán az autós életem, igazán közel kerültem a motorsportokhoz.

Hogy kezdődött a versenyző karriered?

2003-ban amikor igazán bejött a drift az államokba, akkor egyszerre csináltam azt, és raliztam is mellette. 7 évig csináltam a kettőt együtt, tökéletes alap volt a ralikrosszhoz, ezért mentem Európába, hogy itt kipróbáljam magam. Azóta pedig azon dolgozunk, hogy az államokban is meghonosítsuk a sportot, és elég jól haladunk. Mindezek mellett pedig néha kaszkadőrként is dolgoztam. Többek közt a Halálos Iramban filmekben is dolgoztam.

Elég szép listád van arról, hogy milyen filmeken dolgoztál…

Igen, jó néhány akad. De sokat köszönhetek a kaszkadőrködésnek, ez hozta meg a TV-s munkát a számomra. És az még most is az életem része.

Kaszkadőrködés, drift, vagy rali? Melyik a kedvenced?

Mindnek megvan a maga előnye. A kaszkadőr szakmát azért szeretem, mert autókat törhetek, ami mindig mókás. Egészen addig, amíg meg nem sérülsz, persze.(nevet) De annál akkor sincs nagyobb szórakozás, amikor a barátoddal egymástól centikre mentek, és valaki más autóját törhetitek rommá. A driftben azt imádom, hogy ott maguk az autók a show, a technika egyszerűen őrült, mint ahogy az is, hogy mennyiféle autó van. De ha vezetési élményről van szó, akkor azt kell mondanom, hogy a rali ebben verhetetlen. A kockázat viszont itt a legnagyobb, szerintem az összes motorsport közül. Mindig furcsa is, amikor befejezi az ember a versenyhétvégét, mert azt gondolod, ó istenem, de jó, hogy vége van. Erre 5 perc múlva már ott állsz, és várod, hogy jöjjön a következő hétvége. Elég keserédes, ez az öröm-üröm faktor.

Mi a kedvenc útfelületed?

Szeretek vezetni jégen, és havon, de igazából bármin. A saras részeket utálom a legjobban.

Vezetési tanácsok, mi volt a legjobb, amit kaptál, és mit szeretsz tovább adni?

A legjobb Colin McRaetől van, a raliból. Három dimenzióssá tette számomra a pályákat, ahelyett, hogy itt fékezz, itt jobbra és hasonlók. Arra kellett figyelnem, hogy a felfüggesztés mikor feszül meg, és azokban a pillanatokban jobban fékeznem, ezáltal nagyobb tapadást értem el. A legáltalánosabb tanácsom az, hogy válasszuk szét a kontrollt. Egyenes vonalban fékezzünk, és csak akkor adjunk nagy gázt amikor már egyenes a kormány.

Na de most már meséld el, hogy is került a Top Gearbe?

Vezettem korábban már műsorokat, amikor drifteltem, és egy-két dokumentumfilmet is csináltam a kaszkadőrködésről. Aztán, ennek lett saját csatornája, a Speed Channel, ami azóta már megszűnt. Aztán bekerült a képbe a BBC, akik az amerikai Top Gearhez kerestek műsorvezetőket. Csináltunk egy pilotot ami jól sikerült, nagyon élveztük. De se a BBC-nek se az NBC-nek nem kellett. Aztán a History Channelen meglátták benne a fantáziát, és azóta már 72 showt csináltunk, azt hiszem.

Kezdetben a brit formátumot használtátok…

Igen, de az amerikai piac nem volt rá vevő, úgyhogy inkább elmentünk a kihívások irányába. Kiderült, hogy az amerikai nézők mindössze 5%-a nézte az angol Top Geart, itt nem olyan népszerű, mint a világ többi részén.

Úgy tűnik, mindig jól szórakoztok a Top Gearben…

Azért vannak nehézségek, például amikor 500 dollárért kell autót vennünk, és úgy is viselkednek, mint amennyit érnek. Akkor akadnak problémák, lerobbanások, és hasonlók. De ez egyben nagy móka is, mert ilyenkor összetörhetjük az autókat, nem kell aggódnunk mi történik. Ilyenkor csak az a lényeg, hogy a kamerák forogjanak, és vegyék a káoszt, amit mi összehozzunk.

A másik két műsorvezetővel tényleg jó a viszony, vagy ez csak megjátszott?

Persze, utáljuk egymást.(nevet) Nem, csak viccelek, jól kijövünk, Rut és Adam a két legjobb arc, akivel valaha találkoztam, és jól tolerálnak engem, és a hülyeségeimet…

Hogy szoktál lazítani?

Általában a családommal töltök minél több időt. És ha igazán egyedül akarok lenni, akkor van egy csónakom Los Angelesben. Nagyon kevés ember van arra, mert a víz azért nem olyan meleg, mint Floridában. De nagyon jól tudok itt lazítani, rengeteg delfint, bálnát lát az ember. Ha ez nem elég akkor biciklizek, síelek, vagy csak elmegyek veretek egy kört valamelyik autómmal.

És a nyolcéves gyerek énednek mit mondanál? 

Hogy ne aggódjon, mit dolgozik, az élet arról szól, hogy minél több élményt szerezzünk, és élvezzük. Azt válassza, amit szeret, mert azt élvezettel tudja csinálni, és annál nagyobb ajándék nincs, mint mikor azt csinálhatja az ember, amit szeret…

(az m2now.co.nz alapján)