Kulcsmomentumok

- Sport szempontból különleges, homokos területeket fedezhet fel a 2017-es Dakar-rali mezőnye Bolíviában

- A maratoni szakaszok döntő fontosságúak lesznek, és különbséget kovácsolnak az indulók között

- A navigációs képességek kifizetődnek majd a változtatások és új eszközök által

 

Huszonhét napot töltött el Bolíviában Marc Coma és a pályabejáró csapat, hogy feltérképezze a pályákat a januári Dakar-ralira – s most, hogy végzett, részben felfedte, mi vár a versenyzőkre. Felfedezés, különböző akadályok leküzdése, kalandok, és váratlan helyzetek – erre kell felkészülni a kihívásokkal teli út során. 

Sok-sok meglepetés…

Az egyik cél: a kiszámíthatatlanság. Merész és meglepő útvonalat jelöltek ki a rendezők a bolíviai öt szakaszra. „A versenyzők meglepődnek majd a tájon és azon, hogy milyen nehéz tereppel találják majd szembe magukat Bolíviában – nyilatkozta a Dakar sportigazgatója, Marc Coma. – Közösen új tájakat fedezünk fel Bolíviában – pedig az Uyuni régióról mindenki azt hitte, tökéletesen ismeri az elmúlt három verseny alapján.”

Homok 

Összesen hat nap zajlik majd homokos területeken, amelyek az afrikai szakaszokat idézik – s ezek egy részét a bolíviai területen teljesíti majd a Dakar-mezőny. 

Off road

A homokos területek mellett előkerültek rég elfeledett pályák, hatalmas off road-szakaszok, amelyek előtérbe helyezik majd a navigátorok éles eszét.

Hosszú szakaszok

Jó néhány mért szakasz hosszabb 450 kilométeresnél, és van egy 620 kilométeres, amely minden kétséget kizáróan a 2017-es viadal egyik fénypontja lesz. 

Maratoni szakaszok…

Uyuni városa látja majd vendégül a maratoni szakasz során beiktatott tábort – 3200 méterrel a tengerszint felett, minden kategóriában. A szervizcsapat nélkül maradt versenyzők itt végezhetik el a szükséges javításokat (egymásnak segítve), s ellenőrizhetik járműveiket a maratoni szakasz második része előtt – vagyis hatalmas „műhelymunkára” van kilátás, amelyben a versenyzők magukra vannak utalva. 

A nyitó hét során egy teljesen új típusú maratoni szakasz vár a mezőnyre, amely a kategóriák éllovasait is kihívás elé állítja – ennek részleteiről azonban csak november 23-án, a verseny párizsi sajtótájékoztatóján számolnak be a rendezők. 

Még különlegesebb navigáció 

A hagyományos Dakar-navigációs eszközök (GPS) használatát korlátozzák, méghozzá úgy, hogy néhány funkciót tiltanak. A WPC-t (vagyis a Way Point ellenőrzést) sikeresen tesztelték a Dakar-széria afrikai versenyén, a májusi Merzouga-ralin, ezt használják majd a Dakaron is. A navigátorok számára mindez azt jelenti, hogy az útvonalat még pontosabban be kell tartani, vagyis a navigációnak sokkal precízebbnek kell lennie. A 2017-es, merésznek, nehéznek és meglepőnek ígérkező Dakar-rali útvonalának további részleteit november 23-án osztják meg a szervezők a nagyközönséggel.