A Silk Way-rali az év nagy dobása lesz abból a szempontból, hogy mostanában nemigen találkoztunk 10.000 kilométeres viadalokkal, s persze abból a szempontból is, hogy a Góbi sivatag rengeteg felfedezésre váró útvonalat rejt magában. A rajtlistán szereplő versenyzőket a kihívásról, s magáról a július 7-én rajtoló, maratoni orosz-kazah-kínai viadalról is kérdezték. 

 

Cyril Despres (Peugeot Sport): „Nagyon lelkesít, hogy újra ott leszek a rajtnál, és másodszor is megmérethetem magam a Silk Way-ralin. Tavaly nem egyszerűen nyertünk, hanem felfedeztünk magunknak egy remek versenyt és különböző országokat. Most először álltam rajthoz a világ második legnagyobb versenyén, különböző talajtípusokon: technikás szakaszokon Oroszországban, nyílt terepen Kazahsztánban és a kínai dűnéken. Nagy megtiszteltetés, hogy felkészülhetünk és visszatérhetünk.”


Stéphane Peterhansel (Peugeot Sport): „Amikor elrajtolsz egy versenyen, mindig meg akarod nyerni. Úgyhogy a cél természetesen a győzelem, de ez az idén sokkal nehezebb lesz, mint legutóbb. Tavaly nem mentek jól a dolgaim itt, úgyhogy most egy jó eredményre hajtok…”


Nasszer al-Attijah (Toyota Overdrive): „Az első két alkalommal, amikor rajthoz álltam ezen a versenyen – 2009-ben és 2010-ben – felfedeztük az orosz, a kazah és a türkmén utakat. Ez a mostani rali azonban, nagyon úgy tűnik, az év versenye lesz. A Silk Way-rali elképesztő sebességgel fejlődik. Mindenki meg akarja nyerni, ami nagyon izgalmas. Intelligenciával kell kezelni a kihívást, mert biztosan kiélezett csatákat vívunk majd, a táv pedig hosszú. Tisztelem a Peugeot-pilótákat, de nem félek tőlük. Mielőtt kiestem, a legutóbbi Dakaron is vezettem. Azelőtt pedig kétszer le is győztem őket.”


Szalay Balázs (Opel Dakar Team): „Mostanában nem nagyon találkozunk tízezer kilométeres versenyekkel, amit sajnálok, mert régen, Afrikában ez volt a megszokott táv, és számomra nagyon nagy kihívást jelent. Ezeknél a hosszú versenyeknél nem elsősorban a napok hossza a fárasztó, hanem az, hogy egy-egy mért szakasz után még menni kell 300-400 kilométernyi összekötő szakaszt, ami jobban lemeríti az ember energiatartalékait, mint maga a versenyzés. Nálam teljesen tudatos, hogy mindig csak egy-egy szakaszra nézek előre. Nem gondolok az összes napra, az egész versenyre, hanem mindig csak arra az egyre, amit éppen teljesítenem kell. A Silk Way-rali azért is különleges számomra, mert itt értem el pályafutásom legjobb nemzetközi eredményét 2012-ben egy második hellyel, és azért is, mert egy új sivatagot ismerhettem meg általa: a Góbi nagyon izgalmas hely.”