A Forma-1 1978-as világbajnoka, Mario Andretti úgy véli, a sorozat nagy lehetőséget szalasztott el, amikor a 2017-es szabályváltozások során nem az IndyCarhoz hasonlóan módosította az autókat.

 

Miután a versenyzők egyre gyakrabban morgolódtak a Forma-1 előző generációs autói és gumijai miatt, 2017-ben radikálisan megváltoztatták a kocsikat és az abroncsokat.

Ennek eredményeképp az aerodinamika szerepe fontosabbá vált, a gumik tartósabbak lettek és tapadásuk is javult, csakhogy ezeknek köszönhetően hiába javult a vezetési élmény, az előzés még DRS-sel is nehezebb lett.

Ezt láthattuk a hétvégi Ausztrál Nagydíjon is, ahol alig akadt sikeres manőver, a sportág 1978-as világbajnoka, Mario Andretti pedig elmondta, az F1 tévúton jár az IndyCarhoz képest.

„Az IndyCar irányítói remek munkát végeztek, mert a megfelelő módon változtattak az autókon. Sokkal letisztultabb kocsikat alkottak, amire minden nyitott kerekes sorozatnak szüksége lenne. Az elmúlt években a sok kis aerodinamikai elem miatt már itt is úgy néztek ki az autók, mint a sportkocsi prototípusok, ezután viszont az IndyCar megtette azt, amit a Forma-1 elszalasztott.”

„Csökkentették az autók leszorító erejét, ami viszont még így is megmaradt a fenéklemez szívóhatásának köszönhetően, sőt, még turbulencia sem alakul ki. A kisebb szárnyaknak köszönhetően könnyebb követni a másikat, és előzést kezdeményezni is egyszerűbb."

"Szerintem ezen a téren szalasztott el nagy lehetőséget az F1, ahol nagyobbak lettek a gumik és a mechanikai tapadás, így a turbulencia is. A szárnyak is nagyobbak lettek, aminek következtében a féktávok csökkentek, így szinte lehetetlenné vált az előzés.”