Miután tavaly már teljesítette első számú célját, és megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt, Fernando Alonso valószínűleg csak az idény végéig marad a megbízhatósági-vb-n (WEC), és 2020-ban új kihívásokat keres.

 

Két világbajnoki címe után Fernando Alonso nem találta meg számításait az F1-ben, ezért 2018 végén hátat fordított a sorozatnak, hogy más kategóriákban bizonyítsa, ő a legjobb autóversenyző a Földön.

A spanyol legnagyobb célja a motorsport hármas koronájának megszerzése, vagyis a monacói, a Le Mans-i és as Indy 500-as diadal.

A hercegségben már 2006-ban és 2007-ben is győzött, aztán a Toyota színeiben tavaly a 24 órás győzelem is összejött, így e tekintetben „csupán” az indianapolisi siker maradt, amelyért május végén száll harcba.

Alonso szeretné megszerezni a világbajnoki címet is a WEC-ben, ezt követően viszont már aligha marad a kategóriában, hiszen máshol akarja halmozni a győzelmeket. Korábban úgy fogalmazott, 50 százalék esélyt lát arra, hogy a következő idényben is maradjon, de ez egyre csökken.

Azóta ugyanis belekóstolt a terepralizásba is, és ha idén nem tudja megnyerni az Indy 500-ast, akkor lehet, hogy jövőre teljes idényt fut az Indy Carban is, amit nem lehet összeegyeztetni a WEC-kel.

A spanyol elmondta, a következő időszakban minden ikonikus versenyt meg akar nyerni, és mivel a megbízhatósági-vb-n Le Mans-t már kipipálta, aligha fektet ebbe további energiát.

A Toyota egyelőre nem kommentálta a helyzetet, csupán annyit tett közzé, hogy hamarosan bejelenti, milyen összetételű versenyzőfelállással vág neki a szeptemberben induló új évadnak.