Miután a Peugeot-t vezető Carlos Sainz azzal vádolta meg a Toyotát, hogy a Dakar szabályrendszere igazságtalan technikai előnybe hozza őket a franciák autóival szemben, az ellenfelek éles kritikákkal vágtak vissza.

 

Ami a technikai részeket illeti, a tavalyhoz képest kissé átírták a Dakar szabálykönyvét, és a szorosabb küzdelem érdekében a Peugeot dízelmotorjához a levegőszűkítő átmérőjét csökkentették, a Toyota benzinesét viszont növelték.

Miután az első szakaszt Nasszer al-Attijah magabiztosan nyerte meg a japánok autójával, Sébastien Loeb őket kiáltotta ki favoritnak, Carlos Sainz pedig arról beszélt, riválisuk igazságtalan előnybe került. Ezt követően viszont a második szakaszt Loeb nagy fölénnyel nyerte meg, így hirtelen fordult a kocka, és a toyotások kezdték támadni az őket kritizálókat.

„Néhány versenyző egyszerűen túl sokat beszél – mondta Al-Attijah a keddi küzdelem után. – Sébastien másfél percet vert ránk, és ilyen esetben még a szabályok sem segítenek. Biztos vagyok benne, hogy a Peugeot gyorsabb, mint a Toyota.”

Giniel de Villiers sem érti Sainz felháborodását, sőt, szerinte csak most lehet fair küzdelemről beszélni:

„Nem tudom, miért panaszkodik ilyen sokat. Jelenleg minden autó szűkítője pontosan ugyanakkora, ennél igazságosabb már nem is lehetne a rendszer. A dízeltechnológia manapság annyira fejlett, hogy semmi nem indokolja, hogy az ő szűkítőjük nagyobb átmérőjű legyen, mint a benzineseké.”

Ne feledkezzünk meg azonban arról sem, hogy amíg az autós sztárok egymással marakodnak, a motorosok mezőnyének két magyarja is megkezdte a versenyt: két szakasz után Dési János a 72., míg Horváth Lajos a 128. helyen áll.