Tényleg kivételes lett a veterán Formula Ford 1600-as bajnokság fináléja, amelyet végül Richard Tarling nyert meg.

 

Az utolsó dupla futam előtt még hárman is esélyesek voltak a végső győzeleme: a legutóbbi hat versenyből ötöt megnyerő, így 202 ponttal vezető Richard Tarling (Jamun T2), a 197-tel második Michael O’Brien (Merlyn Mk20), és a 193-mal harmadik Callum Grant (Merlyn Mk20). Akármelyikük dupla győzelme vb-címet ért volna.

Nos, az elsőn a korábbi Formula Palmer Audi-bajnok Tarling csak a hatodik lett, így az utolsó versenyt meg kellett nyernie a dicsőséghez – és meg is nyerte!

Tarling egykorong a legfiatalabb együléses futamgyőztesek közé tartozott Nagy-Britanniában, 1995-ben 16 évesen debütált FVJ Winter Series-kategóriában, miután a szabályok már lehetővé tették, hogy ennyi idősen is benevezzen.

Négy évvel később nyerte meg a Formula Palmer Audi-címét, és további másfél évtizednyi versenyzés után immár kétgyermekes apa, aki ideje nagy részét Japánban tölti, mert odaszólítja az üzlet.

Most viszont 38 évesen ismét győzött a versenypályán.

„Megtanultam, hogy mindig nyomni kell és sosem feladni – mondta Tarling, akinek az autója 46 éves, a mérnöke, Dave Morgan pedig 43, úgyhogy még mindig ő volt a legfiatalabb a „csapatban“. – De nem szabad túlzásokba sem esni, mert az is könnyen megesik.

Silverstone-ban az első futam után tudtam, hogy muszáj megnyernem a másodikat. 

Fantasztikus szezon volt, az egész bajnokságban olyan barátságos és boldog mindenki. Megvan a bajtársiasság, ami sok egyéb szériából hiányzik. Pedig ez tartja össze az egészek: adsz is és kapsz is.“