Stéphane Lefebvre óriási balesete után az FIA megvizsgálja, miként tehetné biztonságosabbá a Német Rali legendás Panzerplatte szakaszát, ahol az útszéli betontömbök már több nagy bukáshoz vezettek.

 

Bár Stéphane Lefebvre és navigátora, Gabin Moreau néhány törött csonttal megúszták hatalmas balesetüket a Német Rali Panzerplatte szakaszán, bukásuk sokkal súlyosabb következményekkel is járhatott volna, és csak a szerencsének köszönhetik, hogy életben maradtak.

A francia versenyző ugyanis épp ott sodródott ki az útról, ahol az évtizedekkel ezelőtti tankgyakorlatok miatt több betontömböt helyeztek ki egymás mellé, ezek pedig úgy megdobták az autót, hogy egyből a szemközti fák közé repültek. Noha a szakasz a versenyzők egyik kedvence, az FIA azt tervezi, hogy biztonsági szempontok alapján felülvizsgálja a kritikus részt.

„Már korábban is több nagy balesett volt a Panzerplattén – mondta Jarmo Mahonen, az FIA raliigazgatója. – Rengeteg helyen ott vannak azek a kövek és mellettük a fák. Mindig azt mondjuk, hogy az ezekben rejlő veszélyek csupán a sportág részei, viszont senki sem akarja, hogy az előzőhöz hasonló balesetek történjenek – különösen a kövek miatt. Megvizsgáljuk a helyzetet, és átgondoljuk, mit lehetne tenni. Talán be lehetne iktatni egy sikánt a kritikus részek előtt, hogy nulláról kelljen gyorsítani, csak sajnos túl sok ilyen van.”

A Német Ralit megnyerő Sébastien Ogier örül, hogy az FIA lépésekre szánta el magát, abban viszont ő is egyetértett, hogy nehéz kiküszöbölni a hasonló problémákat: „Tudjuk, hogy a kockázatot sohasem tudjuk eltüntetni a raliban, de ezak a betontömbök a legkeményebb dolgok, amiknek csak nekiütközhetünk. Talán valamilyen fallal le lehetne választani őket, mert ezek tényleg nagy veszélyforrást jelentenek.”