Bár a többi nagy autógyártóhoz hasonlóan a Honda szemében is vonzó a Formula E, a japánok 2015 óta annyi pénzt és energiát öltek F1-es projektjükbe, hogy egyelőre kizárólag a vb-sorozatra koncentrálnak.

 

Az elektromos motorok térhódításával évről évre népszerűbbé válik a Formula E, amelyhez a következő bajnokságban már a Mercedes és a Porsche is csatlakozik a BMW, az Audi és a Nissan mellé.

A sorozatot irányító Alejandro Agag már a Hondával is tartott puhatolózó tárgyalásokat, mert a japánokat is érdekli egy olyan kategória, amely elektromos motorokat használ, konkrétumok viszont még nem hangzottak el.

„Folyamatosan rajta tartjuk a szemünket a Formula E-n – ismerte el a Honda ügyvezető igazgatója, Masahi Yamamoto. – Az elektromos autónkat hamarosan Európában is árulni fogják, és sok olyan Honda vásárló van, aki érdeklődik a technológia iránt.”

„Ezt a technológiát a versenyzés világában fejleszthetjük tovább, amit átültethetünk a közúti autókba. Ezért lehet érdekes számunkra is a Formula E.”

A japán vezető azonban leszögezte, most, hogy látszik a fény az alagút végén a nyögvenyelősen kezdődő F1-es projektben, nem szeretnék megosztani figyelmüket. A Honda célja, hogy a nemrég megszerzett első futamgyőzelem után világbajnoki címet nyerjen a topkategóriában.

„Most az F1-re akarunk koncentrálni. Ahol a Honda elindul, ott nyernie kell. El kell érnünk egy bizonyos szintet, hogy elégedetten tekinthessünk vissza a szereplésünkre. Ez élvez most prioritást.”