A Forma-1-es pilóták folyamatos morgolódásának következtében a sportági irányítók arra kérték a Pirellit, az elmúlt évekkel ellentétben ezúttal gyártsanak tartósabb, kevésbé kopó abroncsokat, a GP2 promótere azonban hallani sem akar hasonlóról.

 

Sokak szerint a Forma-1 magát teszi nevetségessé azzal, hogy miután 2011-ben hosszas elemzés és tanácskozás után a show javítása érdekében bevezették a gyengébb minőségű, hamarabb kopó abroncsokat, 2017-ben hirtelen a másik irányba indulnak el.

Ezt a lépést főként a versenyzők kritikái miatt kellett megtenni, a futamok ugyanis hiába váltak fordulatosabbá, a pilótáknak hat év alatt végleg tele lett a hócipőjük a folyamatos gumispórolással. A GP2 és GP3 promótere, Bruno Michel azonban hallani sem akar a tartósabb abroncsokról, hiszen pontosan tudja, versenyei úgy jóval egysíkúbbak és kiszámíthatóbbak lennének. A sorozat hivatalos gumiszállítója, a Pirelli motorsport-menedzsere, Mario Isola elmondta, a betétsorozatokban nem várható az F1-éhez hasonló változás.

„A GP2-ben ugyanolyan gumikat használunk majd, mind tavaly – ugyanaz a méret, ugyanaz az összetétel. Amikor a promóterrel beszéltünk, azt mondta, nagyon elégedett volt a tavalyi versenyekkel, ezért úgy döntöttünk, nem változtatunk. Rengeteg megbeszélést folytatunk vele, ezek alapján jelöljük ki az irányvonalat. Szereti, hogy az abroncsok hamar elkopnak, szeretné, ha ez a jövőben is így lenne, nem tervez változást.”

Érdekesség, hogy míg az F1 teljesen az ellenkező irányba halad, Michel azt kérte a Pirellitől, hogy a GP3-ban a hátsó gumik 2017-ben még inkább kopjanak, hogy a verseny előrehaladtával egyre nehezebb legyen vezetni az autót. Mivel a GP2 és a GP3 a Forma-1 betétfutamai, a versenyhétvégéken azonnal megállapíthatjuk, melyik kategória vezetői döntöttek helyesen.