Alejandro Agag, még csak 46 éves, de volt már politikus és üzletember is. Most pedig jó úton halad, hogy a Forma-1-et letaszítsa a formaautós sorozatok képzeletbeli trónjáról. Mert míg az F-1-et lassan megfojtja a Nemzetközi Automobil Szövetség sok rosszabbnál rosszabb szabálya, addig a Formula E szárnyal, és egyre több sztárt csábít magához. Olyanokat például, mint José María López, a WTCC jelenlegi koronázatlan királya.

 

A koncepciótól a valóságig, a Formula E bajnokság nagyon hosszú utat járt be. De ez már nem csak álom, és a sorozat jövője egyre fényesebbnek tűnik, mivel egy relatíve újfajta motorsport rengeteget fejlődhet. Rengeteg ideje volt most gondolkodni azon, hogy merre is haladjon tovább a sport. Milyen változásokra számíthatnak, a rajongók, a következő szezonokban, és ön milyen változásokat szeretne?

Először is le kell szögeznem, nagyon elégedett vagyok azzal, amit eddig elértünk, de még mindig nagyon hosszú és nehéz út áll előttünk. A legnagyobb változást eddig az hozta, amikor a gyártók beléptek. Mindig ez volt a célunk, hogy egy nyílt bajnokság legyünk, minél több gyártó lépjen be a sorozatba, és velük közösen dolgozzunk azon, hogy fejlődjön az elektromos autók technológiája. Már eddig is sokan csatlakoztak, és egyre nagyobb az érdeklődés. Célunk még továbbá az is, hogy további versenyekkel bővüljön a versenynaptár, legalább még kettő-hárommal.

A Formula E bajnoksága mindig is nagyon kiegyenlített volt. Ezáltal a pilóták tényleg megtudják mutatni, hogy ki a legjobb. A technika pedig mindig is adott volt, és az is egyre nagyobb iramban fejlődik. Maga szerint ez a kiegyensúlyozottság az, ami vonzza a pilótákat?

Persze, ez egyértelmű, én abszolút úgy érzem, hogy ez az egyik faktora a sorozat sikerességének. Része lenne valami újnak még mindig jó dolog. Márpedig itt nem csak a technika, hanem a pályák is teljesen újak. A városi pályák pedig külön izgalmat jelentenek. Ezt nem csak én gondolom, így hanem a pilóták is akikkel beszéltem.

Amit még fontosnak tartanak az leginkább az, hogy ők is fejleszthetik az autókat. Habár azért az autók alapja gyakorlatilag egyforma, minden csapat saját hajtást, és akkumulátorcsomagot fejleszt. Ez is garantálja azt, hogy a sport és ezáltal az utcai autók is fejlődni fognak.

A jelenlegi pilóta garnitúra nagyon változatos. Vannak itt pilóták az F-1-ből, WTCC-ből, WEC-ből, GP2-ből. Mi az esélye annak, hogy egyre több tengerentúli pilóta is csatlakozni fog? Mondjuk a NASCAR-ból, IndyCarból.

Azt hiszem egyre több. Persze nyílván a pilóták saját maguk választják azt, hogy hova írnak alá. De egyre több esélyünk van arra, hogy minél színesebb, minél nemzetközibb mezőnyt építsünk ki. Ami nagyban segít, hogy mi egy teljesen különálló szervezet vagyunk. Semmilyen kéz sem etet minket. A saját magunk főnökei vagyunk. Számomra a pilóták is megadják egy sorozat értékét, ez alapján én annyira értékesnek tartom a Formula E-t, hogy sosem adnám el.

Több futamot is rendeztek már Amerikában, ez alapján mit gondol, mennyire jött be az embereknek a Formula E? Mert azért Amerikában van jó pár versenysorozat.

Teljes mértékben. Ezt nem csak az ujjamból szopom, a számok egyértelműen megmutatták, hogy Amerika a Formula E egyik kulcs piaca. Nem csak versenyzői, vagy csapat szempontból, hanem technológiailag is. A világon az elektromos autók egyik legnagyobb piaca az amerikai. Ezért is van az, hogy ennyire érdekli az embereket itt ez a sport. Ha már csak azt nézzük, hogy mennyit tett ez az ország azért, hogy az emberek véleménye megváltozzon az elektromos autókkal kapcsolatban, akkor nem csoda.

Pontosan mire gondol? A Teslára?

Persze, ez nem is kérdés. A Tesla előtt az elektromos autókról mindenki azt hitte, hogy csak egy tündérmese. Hogy vackok, amik 40, jó esetben 50 megtett kilométer után leállnak. Aztán jött a Tesla, és minden megváltozott. Az emberek rájöttek, hogy az elektromos autók tudnak praktikusak lenni, sőt nagyon, de nagyon gyorsak is. És nagyon remélem, hogy egy nap gyorsabbak is lesznek, a belső égésű motoros autóknál. Azt azért nagyon szeretném.

A nőket általában nem nagyon képviselik a motorsportokban. Ennek ellenére a Formula E-ben, már több nő i pilóta is szerepelt. Habár azért itt is a csapatok választanak, gondolom azért büszke rá, hogy egy olyan sorozatot vezet, ami az egyenlőséget hirdeti…

Igen, nagyon büszke vagyok rá, és nagyon fontos nekünk. Azt akarjuk, hogy a Formula E, egy új generációs motorsport legyen, vonzza a fiatalabb szurkolókat, és tényleg képviselje azt, hogy a nők is tudnak ugyanolyan jól vezetni. Volt olyan, hogy a versenyzők 10%-a nő volt. Ez azért a motorsportban elég szép arány…