A Toyota a hétvégén 1999 óta először győzött a rali-vb-n (WRC), ám a Yarisszal diadalmaskodó Jari-Matti Latvala figyelmeztetett, nélküle és az ő hasznos tanácsai nélkül ez a siker nem jöhetett volna össze.

 

A saját technikai meglátásainak tulajdonítja a Toyota svédországi győzelmét Jari-Matti Latvala, aki úgy érzi, még épp időben érkezett meg a csapathoz, hogy lendítsen egyet az alakulaton. A finn klasszisnak a Volkswagen kivonulása után kellett új csapatot találnia, és véleménye szerint a Toyota szerencsés, hogy még december első hetében meg tudtak egyezni, máskülönben a Svéd-ralit sem tudták volna megnyerni.

„Ha két héttel később érkezem meg, akkor most nem győztünk volna – utalt rá Latvala, hogy a homologizációs határidőig még épp ennyi idő volt hátra. – A homologizált alkatrészekkel kapcsolatban rengeteg részleten módosítottunk, de ez a 14 nap elég volt ahhoz, hogy elmondjam a meglátásaimat, és mindent kijavítsunk. Sokat dolgoztam a váltóáttételeken és a differenciálmű beállításain, mert ezek kulcsfontosságú területek ahhoz, hogy jobbá tegyük az autót. Szerencsére még épp időben sikerült.”

Latvala meggyőződéssel állítja, hogy az elmúlt négy évben egyeduralkodó Volkswagennél megszerzett tapasztalata játszotta a legfontosabb szerepet abban, hogy az egyszerűen csak gyors Toyotából győztes autót faragjanak. Ehhez persze kellettek a csapatnál dolgozó szakemberek is, akik nem csupán odafigyeltek szavaira, hanem annak megfelelően át is tudták alakítani a Yaris bizonyos részeit.

„Már az első teszteken is éreztem, hogy nagy potenciál rejlik az autóban, de az alapbeállítások még így is messze voltak az elképzeléseimtől, és a motorelektronika beállításai sem voltak helyesek. De megpróbáltam felhasználni minden információt, amit a Polóról tanultam, és bevetni a Yaris fejlesztése során, a srácok pedig nagyon gyorsan reagáltak, és remek munkát végeztek.”