Nyilvánossá tették a független telemetriai szakértő jelentését, mely szerint kizárható a technikai hiba Luis Salom Moto2-es versenyző szűk két hónappal ezelőtti barcelonai halálos balesetében. A spanyol motoros túl későn kezdett fékezni a kanyar előtt.

 

Valósággal sokkolta a motorsport világát a hír, hogy június 3-i barcelonai bukása után a Moto2-ben versenyző Luis Salom életét vesztette, és a tragédia után azonnal megkezdődtek a találgatások, vajon mi vezethetett a szörnyűséghez.

A csapat először belső vizsgálatot indított a főszerelő, a főmérnök és a versenyző menedzserének bevonásával, akik az adatok elemzése után arra a következtetésre jutottak, hogy nem technikai hiba vezetett a balesethez. Ezt követően viszont még hátra volt a hivatalos vizsgálat, melyet a MotoGP technikai igazgatója, Dany Aldridge végzett a jogász Angle Calzada Gomez, valamint a független telemetriai szakértő Lluis Leonart Gomez segítségével.

A külső szakemberek elemzése ugyanarra a következtetésre jutott, mint a csapaté: versenyzői hiba okozta a tragédiát. „Semmilyen mechanikai meghibásodást nem találtunk a motoron, ami esetlegesen szerepet játszhatott a balesetben – áll a hivatalos jelentésben. – Gomez úr rámutatott, hogy az adatok alapján a motor négy km/órával lassabban haladt, mint a leggyorsabb körében, ám a motoros a fékezést hét-nyolc méterrel később kezdte meg.”

Azon a szakaszon a versenyzők körében is ismert útegyenetlenség található az aszfalton, ezért a bennfentesek egybehangzó véleménye szerint egyértelműen ez vezetett el ahhoz, hogy az első kerék rengeteget vesztett a tapadásból. A telemetriai szakértő feltételezése szerint viszont Salom egy pillanatra hátra nézhetett, és amikor visszafordult, rosszul értelmezhette pozícióját, vagy kissé letérhetett az ideális ívről. Emiatt fékezett nagyobbat, és a kanyarban emiatt csúszhatott meg az első kerék.