A Forma-1-gyel ellentétben az Indycar nem a glória típusú fejvédelemre esküszik, hanem a szélvédő jellegűre, amelynek már le is zajlott az első tesztje. A kezdeti benyomások pozitívak voltak az eszközről, így most utcai pályán is kipróbálják.

 

Scott Dixon pozitív visszajelzései arra bátorítják az Indycar vezetőit, hogy további teszteket bonyolítsanak le a fejvédelemre szolgáló „szélvédővel”.

Az eszköz Phoenixben jól vizsgázott, ám nem kizárt, hogy az utcai aszfaltcsíkokon lehetnek vele problémák, különösen, ami a kilátást illeti.

A szélvédő fejlesztéséért felelős szakember, Jeff Horton reméli, hamarosan más körülmények között is tesztelhetnek:

„Nagyon szeretnénk utcai pályán is kipróbálni, mert a Long Beach-i szimuláció során tapasztalt problémákat Watkins Glenben például nem tapasztaltuk. A szimulátoros tesztek után ezért szeretnénk a való életben is meggyőződni róla, mi a helyzet akkor, amikor a falak vagy más tárgyak közelében halad el az autó.”

„Most az fog történni, hogy a felszerelést jelenlegi állapotában hagyjuk, és megpróbálunk találni valakit, aki teszteli nekünk az autóján. A pályaidő beosztását tekintve az utcai helyszínek igazán zsúfoltak, de megpróbálunk lehetőséget találni – inkább hamarabb, mint később. St. Petersburg és Long Beach is ott van a listánkon, igaz, még nincs semmi leszervezve.”

Bár a kezdeti siker mindenkit feldobott, valószínűtlen, hogy a szélvédő már idén megjelenik az autókon. A tesztelések után inkább 2019 a reális dátum.